English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رکورد ورود غیرقانونی مهاجران به اتحادیه اروپا شکسته شد

آذوح: کمیسیون اتحادیه اروپا اعلام کرده، تعداد مهاجران غیرقانونی که در یازده ماه نخست سال ۲۰۱۵ وارد این اتحادیه شده‌‌اند، تا کنون سابقه نداشته است. در این بیانیه انتقادات شدیدی به کمبودهای تأمین امنیت مرزی این اتحادیه شده است.

تعداد مهاجران غیرقانونی که در یازده ماه نخست سال ۲۰۱۵ (ژانویه تا نوامبر) وارد اتحادیه اروپا شده‌اند، در تاریخ این اتحادیه بی‌سابقه بوده است. کمیسیون اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرده که در فاصله زمانی یاد شده، یک میلیون و ۲۸۰ هزار مورد عبور غیرقانونی از مرز و ورود به اتحادیه اروپا به ثبت رسیده است.

این در حالی است که بر اساس آمار، میزان کل مهاجرانی که در فواصل سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ (یعنی در عرض پنج سال) به طور غیرقانونی وارد اتحادیه اروپا شده‌اند، نزدیک به ۸۱۳ هزار نفر بوده است.

کمیسیون اتحادیه اروپا همچنین انتقادات جدی را به مرزبندی‌های خارجی این اتحادیه وارد کرده است. به گفته مقامات کمیسیون اتحادیه اروپا تجربه اخیر ثابت کرده که این مرز‌بندی‌ها "برای اطمینان از مؤثر و منسجم بودن امنیت مرزها کاملا ناکافی است."

در این بیانیه خاطرنشان شده که مهاجران توانسته‌اند از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا به طور غیرقانونی عبور کرده و سپس مسیر خود را در داخل اتحادیه اروپا بدون آنکه شناسایی شده، نامشان ثبت شود یا از نظر امنیتی کنترل شوند، ادامه دهند.

به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا وضعیت پیش‌آمده "وحدت کل حوزه شنگن را زیر سئوال برده است و بایستی به سرعت به این وضعیت پایان داد."

کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار سیاستی قدرتمند و متحد در راستای تأمین امنیت مرزهای بیرونی این اتحادیه شده است.

بر مبنای آمار جدید منتشر شده در باره شمار پناهجویان در آلمان، از آغاز سال ۲۰۱۵ تا پایان نوامبر همین سال، حدود ۹۶۵ هزار پناهجو در آلمان ثبت ‌نام شده‌اند.

از ماه ژانویه سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۴۲۵ هزار پناهجو در آلمان تقاضای پناهندگی داده‌اند و اداره فدرال آلمان در امور مهاجرت و پناهندگی تاکنون ۲۴۰ هزار پرونده را رسیدگی کرده و حدود ۳۵۶ هزار پرونده هنوز بررسی نشده‌اند؛ بعضی از این پرونده‌ها مربوط به سال گذشته میلادی هستند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، با اتخاذ سیاست "درهای باز" و گشودن مرزها به روی آوارگان انتقادات زیادی را در آلمان نصیب خود کرد. وی با دفاع از سیاست خود گفته بود که به نظر وی نیرومندتر ساختن حفاظت از مرزهای خارجی اروپا به معنای بستن این مرزها نیست. مرکل در مصاحبه‌ای خاطرنشان کرده بود که از تصمیم خود برای گشودن مرزها پشیمان نیست و اگر زمان به عقب بازگردد، بازهم همان تصمیم را خواهد گرفت.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter