English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

روحانی: وزارت اطلاعات در بررسی صلاحیت نامزدها باید بی‌طرف عمل کند

آذوح: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران سه‌شنبه 22 دسامبر در دیدار با مدیران، مشاوران و کارکنان وزارت اطلاعات این کشور، گفت که این وزارتخانه باید در مساله تعیین صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات، کاملا بی طرف عمل کند.

این سخنان روحانی در حالی بیان می‌شود که ایران در آستانه دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار دارد. وزارت اطلاعات یکی از مراجع شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، روحانی در سخنان خود گفت: «افراط هیچگاه نتوانسته شرایط و نتایج مطلوب فراهم کند و مسیر اعتدال، مسیری است که اسلام به آن دستور داده و امام راحل نیز انقلاب را در این مسیر هدایت کردند.»

رییس‌ جمهوری ایران با تأکید بر ضرورت تلاش در مسیر کاهش هرگونه اختلاف در کشور و کمک به تقویت انسجام و وحدت میان آحاد ملت ایران، گفت: «وظیفه دولت برقراری امنیت برای همه افرادی است که در چارچوب قانون اساسی در نظام اسلامی فعالیت و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران زندگی می‌کنند.»

وی وجود هرگونه شکاف و اختلاف در کشور را مضر و خطرناک توصیف کرد و افزود: «تشدید شکاف‌ها و تفرقه در جامعه هنر نیست و نباید بگذاریم عده‌ای انسجام اجتماعی را خدشه دار کنند.»

در سال‌های اخیر، اختلاف و شکاف میان اصلاح طلبان و حاکمیت در ایران افزایش یافته است. شمار زیادی از رهبران و فعالان اصلاح طلبان و همچنین روزنامه‌نگاران به زندان افتاده‌اند. در آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایران، اصلاح طلبان از حسن روحانی که که شعارش «اعتدال» بود، حمایت کردند.

اکنون هم در آستانه انتخابات، اختلاف‌ها و شکاف‌ها دیده می‌شود و اصولگرایان در میزگردها و سخنرانی‌های خود، به اصلاح طلبان می‌تازند.

روحانی گفت: «همه باید برای تقویت وحدت و انسجام در کشور تلاش کرده و تا آنجا که می‌توانیم اختلافات را در مسیر حفظ وحدت کاهش دهیم.»

روحانی با انتقاد از برخی اظهارنظر‌ها که به گفته او به دنبال ترویج اختلاف مسئولان قوا با یکدیگر هستند، گفت: امروز همه قوا در کنار هم و تحت هدایت رهبری در مسیر شکوفایی و رشد کشور تلاش می‌کنند.»

روحانی با اشاره به ضرورت برگزاری انتخاباتی شکوهمند با مشارکت گسترده مردم بر رعایت حق‌الناس در انتخابات تأکید کرد و افزود: «حق‌الناس تنها به معنای حفظ رأی مردم نیست، بلکه باید کمک کنیم تا همه کسانی که طبق قانون صالح هستند، بتوانند درعرصه رقابت حضور پیدا کنند.»

رییس‌ جمهوری با بیان اینکه وزارت اطلاعات به هیچ حزب، جناح و گروهی تعلق ندارد، خاطر نشان کرد: «امروز امانت‌ بزرگی در اختیار وزارت اطلاعات قرار دارد که باید به خوبی از آن حراست شود، نباید نسبت به افراد قضاوت‌های نادرست و خارج از معیار قانون، اعمال شود و اجازه ندهیم تا عده‌ای بخواهند براساس علاقمندی‌های خود به افراد و یا جناحی خاص، معیارهای قانونی را نقض کنند.»

روحانی با بیان اینکه اطلاعات جامعه امانت نزد وزارت اطلاعات است و این وزارتخانه در بررسی صلاحیت‌ها، باید کاملا بی‌طرف و قانونی عمل کند، اظهار امیدواری کرد تا با حضور گسترده مردم شاهد برگزاری انتخاباتی قانونی، سالم، پرشور و باشکوه در کشور باشیم.

شایان ذکر است که اصلاح طلبان نگران رد صلاحیت‌های گسترده نامزدهایشان در انتخابات همچون دوره‌های پیش هستند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter