English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

روحانی: ۹ دی روز دفاع ملت ایران از خاندان رسالت و ولی فقیه بود

آذوح: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران می‌گوید که روز ۹ دی، روز دفاع ملت ایران از خاندان رسالت، دفاع از نظام، قانون و دفاع از ولایت فقیه و ولی فقیه بود.

این سخنان روحانی سه شنبه ۲۹ دسامبر در حضور علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و پیش از سخنرانی او در جمع در کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی مطرح شده است.

روز ۹ دی ۸۸ (۳۰ دسامبر ۲۰۰۹) روزی است که طرفداران رهبر ایران علیه معترضان به انتخابات ریاست جمهوری این کشور دست به تظاهرات زدند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ ایران، اصلاح طلبان که می‌گفتند در انتخابات تقلب گسترده و سازماندهی شده روی داده، دست به اعتراض زدند. حاصل سرکوب اعتراض‌ها توسط نیروهای امنیتی و انتظامی، ده‌ها کشته در خیابان‌ها و بازداشتگاه‌ها و صد‌ها زندانی بود.

روحانی در سخنرانی خود با بیان اینکه ۹دی، روز دفاع ملت ایران از خاندان رسالت، دفاع از نظام، قانون و دفاع از ولایت فقیه و ولی فقیه بود، گفت: «امنیت امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه برنامه‌ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب تامین شده است و شکر این نعمت با وحدت بیشتر و کمک به دنیای اسلام برای نجات کشور‌ها از تروریسم و دخالت بیگانگان می‌سر خواهد بود.»

این سخنان در حالی بیان می‌شود که اصلاح طلبان در انتخابات پیشین ریاست جمهوری، از حسن روحانی حمایت کردند. او در تبلیغات انتخاباتی خود، قول پی گیری آزادی میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ از حبس خانگی و همچنین پی گیری مسائل مربوط به زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران زندانی را داد.

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند پیروی ازنبی مکرم اسلام هستیم، گفت: «با وحدت ملت و هدایت رهبر بزرگمان در برابر قدرتهای جهان به پیروزی رسیدیم و راه این پیروزی ادامه خواهد داشت».

وی با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، این انتخابات‌ها را آزمون عظمت جهانی کشور دانست و افزود: «همه باید به فکر پیروزی نظام اسلامی و کشور در این انتخابات باشیم.»

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter