English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سعودی و ترکیه شورای عالی همکاری‌های استراتژیک تشکیل دادند

آذوح: پادشاهی سعودی و ترکیه از تشکیل شورای عالی همکاری‌های استراتزیک میان ریاض و آنکارا خبر دادند. عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی می‌گوید دیدگاه‌های دو کشور درباره مسایل منطقه‌ای مشترک است.

تشکیل این شورا در جریان دیدار و گفت‌و‌گوی ملک سلمان بن عبد العزیز پادشاه سعودی و رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در ریاض، به بحث گذاشته شد.

به گزارش العربیه از ریاض٬ عادل الجبیر٬ وزیر امور خارجه پادشاهی سعودی٬ گفت که این شورا «درباره مسائل زیادی از جمله امنیتی، نظامی٬ سیاسی٬ اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری، انرژی٬ آموزش٬ پزشکی و امور فرهنگی فعالیت خواهد کرد.»

شورای همکاری استراتژیک سعودی و ترکیه توسط وزرای امور خارجه دو کشور اداره خواهد شد و دیگر وزرا٬ موسسات و بخش‌های کشور نیز با آن همکاری خواهند کرد.

عادل الجبیر وزیر امورخارجه پادشاهی سعودی که با همتای ترک خود در یک کنفرانس خبری شرکت کرده بود گفت: «در گفتگوی سران دو کشور نیاز ایجاد یک شورای عالی همکاری بین کشور جهت هماهنگی همه امور مشترک مطرح شد و مورد توافق طرفین قرار گرفت».

به گفته آقای الجبیر، این شورا قرار است «جهش کیفی در روابط تاکنون قوی ترکیه و عربستان ایجاد کند تا در جهت تامین منافع دو کشور و ملت خدمت کند و به تامین امنیت٬ ثبات و رفاه در منطقه یاری رساند».

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز سه شنبه ۱۹ دسامبر برای یک دیدار دو روزه از پادشاهی سعودی وارد ریاض شد. این سومین ملاقات رئیس جمهوری ترکیه در سال جاری با ملک سلمان است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter