English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آمریکا: آماده‌سازی تحریم‌ جدید علیه ایران به زمان نیاز دارد

آذوح: دولت آمریکا می‌گوید انتظار دارد ایران آنچه برای اجرای توافق اتمی ضروری است را در هفته‌های آتی انجام دهد. دولت آمریکا همچنین می‌گوید که تدارک تحریم‌های مرتبط با برنامه موشکی ایران نیاز به صرف وقت بیشتر دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، روز شنبه (۲ ژانویه / ۱۲ دی) در هاوایی به خبرنگاران گفت که دولت آمریکا پیش از اعلام تحریم‌هایی جدید علیه ایران که در ارتباط با برنامه موشکی این کشور است، باید یک رشته کارهای دیپلماتیک و فنی را تکمیل کرده باشد.

به گفته بن رودز، به تعویق افتادن اعلام تحریم‌های جدید علیه ایران نتیجه فشاری نیست که از سوی دولت ایران به آمریکا وارد آمده است.

معاون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفت: «ما باید پیش از اعلام تحریم‌های جدید کارهای بیشتری انجام دهیم، اما این چیزی نیست که بخواهیم در باره آن با دولت ایران مذاکره کنیم.»

روز چهارشنبه گذشته (۳۰ دسامبر/ ۹ دی) روزنامه "وال استریت ژورنال" گزارش داد که در پاسخ به آزمایش موشکی ایران در ماه‌های اکتبر و نوامبر، کاخ سفید در حال بررسی طرح تحریم‌های جدیدی علیه ایران است.

آمریکا آزمایش موشکی ایران را نقض یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل ارزیابی کرده و این قطعنامه تولید موشک‌های دوربرد را برای ایران ممنوع کرده است.

روزنامه "وال استریت ژورنال" نوشته بود که آمریکا در صدد است تحریم‌های جدیدی را علیه حدود ۱۲ شرکت و فرد در ایران، هنگ کنگ و امارات متحده عربی اعمال کند که در رابطه با برنامه موشکی ایران فعال بوده‌اند.

با انتشار این خبر حسن روحانی‌، رئیس‌جمهور ایران، به شدت به این تصمیم آمریکا اعتراض کرد و در پی آن در نامه‌ای به وزیر دفاع ایران، دستور تسریع برنامه‌های موشکی را صادر کرد.

با آغاز سال نو ۲۰۱۶ "وال استریت ژورنال" گزارش داد که آمریکا تصمیم گرفته است تحریم‌های جدیدی را که می‌خواسته در رابطه با برنامه موشکی ایران وضع کند، به تعویق بیندازد. گفته شد که آمریکا نمی‌خواهد اجرای توافق اتمی با ایران موسوم به "برنامه جامع مشترک" (برجام) را به خطر بیندازد.

اما در پی آن شماری از نمایندگان کنگره آمریکا از تأخیر دولت اوباما در مقرر کردن تحریم‌های جدید علیه ایران انتقاد کردند و آن را موجب تضعیف موقعیت کشورهای غربی در اجرای توافق اتمی دانستند.

ایران در آخرین روزهای ماه دسامبر اعلام کرد که ۱۱ تن اورانیوم غنی شده را به روسیه انتقال داده است. این اقدام گامی مهم در اجرای برجام ارزیابی شده است.

بن رودز، معاون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا، با نظر به این اقدام ایران روز شنبه (۲ ژانویه) گفته است که ایران هنوز تعهدات خود در ارتباط با برجام را به طور کامل اجرا نکرده است و هنوز کارهای مهمی دارد که باید تکمیل کند.

رودز گفته است که انتظار می‌رود ایران طی هفته‌های آینده باقی کارهای لازم را به انجام برساند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter