English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

کنکور نامزدهای خبرگان؛ شورای نگهبان از ۱۰ زن برای آزمون دعوت کرد

آذوح: در ادامه بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات، شورای نگهبان ایران که وظیفه نظارت بر این انتخابات را دارد، اعلام کرد ۵۳۷ نامزد برای آزمون خبرگان دعوت شده‌اند که از بین آن‌ها ۱۰ نفر زن هستند.

در ثبت نام انتخابات خبرگان که هفته پیش پایان یافت، ۸۰۱ نفر نامزد شدند.

سام سوادکوهی، عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره اینکه چرا بقیه به آزمون علمی خبرگان دعوت نشدند، گفت از ۲۶۴ داوطلبی که دعوت نشده‌اند عده‌ای افرادی هستند که اجتهاد آنان برای شورای نگهبان احراز شده و مابقی افرادی هستند که مدارکشان کافی نبوده است.

مجلس خبرگان که وظیفه نظارت و انتخاب رهبر را دارد، براساس اساسنامه خود، تنها نامزدهایی که دارای شرط اجتهاد هستند، می‌پذیرد.

تایید نامزدی ۱۰ زن

آزمون علمی خبرگان در حالی سه شنبه ۱۵ دی ماه برگزار می‌شود که به گفته معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان، حدود ۱۰ خانم در آن حضور خواهند داشت.

با اینکه ظاهرا منعی برای حضور زنان در مجلس خبرگان نیست اما تاکنون صلاحیت هیچ زنی در انتخابات سه دوره گذشته تایید نشده است.

در حالی شورای نگهبان از این ۱۰ زن برای حضور در آزمون دعوت کرده که این اولین تایید ضمنی شورای نگهبان برای نامزدی زنان در این انتخابات است.

به نام این ۱۰ زن اشاره‌ای نشده اما چند تن از آن‌ها از جمله مدرسان حوزه‌های علمیه در شهرهای قم، مشهد و تهران هستند.

خمینی و امجد

از میان چهره‌های دعوت شده برای این آزمون، نام دو نفر مورد توجه قرار گرفته است. به گفته شورای نگهبان، حسن خمینی، نوه آیت الله روح الله خمینی از جمله کسانی است که برای آزمون علمی خبرگان مورد دعوت قرار گرفته است.

در روزهای اخیر ثبت نام و نامزدی وی محل اختلاف برخی محافظه کاران و حامیان او شده بود.

در حالیکه حامیان حسن خمینی، او را دارای صلاحیت برای عضویت در خبرگان می‌دانند، برخی محافظه کاران گفته‌اند او با حمایت اکبر هاشمی رفسنجانی قصد ورود به خبرگان را دارد.

از دیگر چهره‌هایی که باید در ازمون خبرگان شرکت کند، آیت الله محمود امجد است.

آقای امجد استاد اخلاق در حوزه علمیه است. وی در اعتراض‌ها به انتخابات سال ۸۸ از معترضان حمایت کرد. وی مدتی از ایران خارج و در مالزی ساکن شد و همچنین سفرهایی به مسکو داشت.

با اینحال، این روحانی، در جریان جنجال مدرک تحصیلی علی کردان، از او حمایت و از استیضاح کنندگان به شدت انتقاد کرد و گفت استیضاح کنندگان به جهت ریختن آبروی مؤمن گناهکارند. آقای کردان که مدرک جعلی دکترا داشت، سه ماه وزیر کشور ایران بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter