English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

گروه مسلح اورگن آمریکا: اراضی طبیعی را از مدیریت دولت خارج کنید

آذوح: رهبران گروهی از افراد مسلح که از روز شنبه محدوده یک منطقه پناهگاه حیات وحش در ایالت اورگن آمریکا را به اشغال خود درآورده‌اند روز دوشنبه ۱۴ دی گفتند که این اقدام آنها در اعتراض به نقش دولت فدرال در مدیریت اراضی طبیعی انجام شده‌است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «اَمون باندی»، از رهبران این گروه روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که این گروه برای خود نام «شهروندان هوادار آزادی مشروطه» را برگزیده و کوشش این گروه در راستای «بازگرداندن حقوق فردی» به مردم آمریکا است.

رهبران این گروه با نظارت دولت آمریکا بر «مناطق آزاد طبیعی» مخالفند و امیدوارند که «دیگران نیز در سراسر آمریکا بپا خاسته و کنترل اراضی طبیعی را از دست دولت فدرال خارج کنند تا همگان بتوانند آزادانه از زمین‌ها و منابع طبیعی استفاده کنند.»

«امون باندی» در این مورد توضیح داد که «این بدین معنی است که مزرعه‌داران بتوانند دام‌های خود را در این منطقه برای چرا بفرستند، معدنچی‌ها بتوانند معدنکاری کنند، چوب‌برها درخت‌ها را ببرند، و شکارچیان و ماهیگیران هم بتوانند شکار و صید کنند.»

آغاز حرکت این گروه برای اشغال این منطقه دورافتاده پس از آن صورت گرفت که دو تن از مزرعه‌داران منطقه که بخشی از زمین‌های فدرال را به آتش کشیده بودند با مجازات حبس روبه‌رو شدند.

شمار افراد مسلحی که «پناهگاه حیات وحش مَلهور» را به اشغال خود درآورده‌اند مشخص نیست اما برخی منابع تعداد آنها را «دست‌کم ۱۵ نفر» گزارش کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، حضور نیروهای انتظامی در اطراف محدوده اشغال‌شده چشمگیر نیست و رسانه‌های مختلف از عدم واکنش قوی دولت آمریکا علیه این گروه ابراز تعجب کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، ساکنان شهر «برنز» در جنوب این منطقه نگران درگیری مسلحانه دولت با افراد این گروه هستند اما پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، گفته‌است که به دنبال «حل و فصل مسالمت‌آمیز وضعیت» است.

اف‌بی‌آی هنوز جزئیات بیشتری در مورد شیوه مورد نظر خود برای برخورد با این چالش ارائه نکرده‌است.

در همین حال برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکا از ایالت‌های تکزاس و فلوریدا گفته‌اند که با نظر گروه مسلح یادشده موافقند اما در عین حال از این گروه خواسته‌اند تا قانون را رعایت کرده و از خشونت خودداری کنند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter