English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بحرین از کشف تشکیلات «تروریستی» مرتبط با سپاه پاسداران خبر داد

آذوح: وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای از کشف یک تشکیلات «تروریستی» مرتبط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان و دستگیری شماری از اعضای آن خبر داد.

وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه ۱۶ دی ماه، بر روی خبرگزاری رسمی این کشور منتشر کرده، اعضای این تشکیلات را به «برنامه ریزی برای اجرای سلسله انفجارهای تروریستی» در این کشور متهم کرده است.

در این بیانیه آمده که ۶ تن از اعضای این تشکیلات که «گروه البسطه» نام گرفته، دستگیر شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دیگر اعضا، همچنان ادامه دارد.

بنا بر بیانیه وزارت کشور بحرین، دو تن از بنیانگذاران و اعضای تشکیلات کشف شده، اعضای «جریان وفاداری اسلامی» هستند.

«جریان وفاداری اسلامی» گروهی تشکیل شده توسط برخی فعالان شیعه بحرینی است که در چارچوب اعتراض‌ها علیه نظام حاکم بر این کشور تاسیس شده است.

در این بیانیه آمده که برخی از اعضای دستگیر شده تشکیلات «گروه البسطه» با گروه «گردان‌های اشتر» که حدود دو سال پیش توسط دولت بحرین به عنوان «گروهی تروریستی» شناخته شده و شماری از اعضای آن محاکمه شدند، در ارتباط بودند. همچنین تعدادی از این دستگیر شدگان در انفجار ۶ مرداد ۱۳۹۴ منطقه الستره بحرین که در آن دو تن از نیروهای پلیس کشته و شش تن دیگر زخمی شدند، دست داشتند.

ارتباط اعضای تشکیلات با ایران و حزب الله لبنان

در بیانیه وزارت کشور بحرین ادعا شده که یکی از اعضای تشکیلات «گروه البسطه» در سال ۲۰۱۱ میلادی، به منظور دریافت کمک‌های مادی، معنوی و لجستیکی، برای انجام عملیات در بحرین، به ایران سفر کرده است.

بنا بر این بیانیه، یک متهم دستگیر شده، در ایران با شماری از بحرینی‌های مقیم که با سپاه پاسداران و حزب الله لبنان در ارتباط بودند، دیدار کرده و موفق شده کمک‌هایی در این زمینه دریافت کند.

این بیانیه همچنین نام دو بحرینی ساکن ایران را نیز ذکر کرده و مدعی شده است متهمان، از طریق آن‌ها «راه امنی» برای دریافت پول، یافتند که «استفاده از افراد بازگشته از زیارت‌های دینی در ایران» از آن جمله‌اند.

وزارت کشور بحرین همچنین مدعی شده است که سه تن از متهمان در سال ۲۰۱۲ میلادی، به بیروت پایتخت لبنان سفر کرده و با حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و نعیم قاسم معاون او دیدار کرده‌اند. در این دیدار متهمان ضمن مطرح کردن پیشنهادهایی، درخواست کمک کرده و ۲۰ هزار دلار نیز دریافت کردند.

دولت بحرین، حزب الله لبنان را به عنوان گروهی تروریستی می‌شناسد.

این برای نخستین بار نیست که بحرین از کشف «تشکیلات تروریستی» مرتبط با ایران خبر می‌دهد. سال گذشته دولت بحرین، با اعلام این که کشورش «تشکیلاتی تروریستی» و حمایت شده از ایران را کشف کرده، اقدام به فراخواندن سفیر خود از تهران و اخراج کاردار ایران از منامه کرد.

بحرین روز دوشنبه ۱۴ دی، روابط خود را با ایران در اعتراض به حمله به سفارت عربستان سعودی در تهران، قطع نمود؛ اقدامی که یک روز پیش از آن، عربستان انجام داده بود.

بحرین از سال ۱۳۸۹، شاهد نا آرامی‌های مرتبط با انقلاب‌ها در برخی از کشورهای عربی بود. در آن سال شیعیان بحرینی با درخواست اصلاح نظام حاکم، دست به تظاهرات زدند. نیروهای امنیتی بحرینی موفق شدند به این تظاهرات پایان دهند اما هنوز هم  هر از چند گاهی مناطق شیعه نشین در بحرین، شاهد جنگ و گریز میان معترضان و نیروهای امنیتی است.

بحرین ایران را به تحریک شیعیان متهم می‌کند؛ اتهامی که مقامات ایرانی با وجود حمایت سیاسی از معترضان بحرینی، آن را رد می‌کنند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter