English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سومالی با ایران قطع ارتباط کرد؛ کومور سفیرش در تهران را احضار کرد

آذوح: در ادامه تنش‌های به وجود آمده میان ایران و کشورهای عربی و آفریقایی، سومالی هم رابطه خود با ایران را قطع کرد و کومور نیز سفیرش را از تهران فراخواند.

رسانه‌های عربی گزارش داده‌اند که دولت سومالی در اعتراض به "دخالت" ایران در امور داخلی این کشور اقدام به قطع رابطه کرده است. این کشور در روزهای گذشته اعلام کرده بود که با مواضع عربستان در مناقشه با ایران همسو است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز قطع رابطه دیپلماتیک سومالی با ایران را تایید کرده است.

گفته می‌شود که سومالی علاوه بر اخراج هیات دیپلماتیک ایران از "کمیته امداد امام خمینی" هم خواسته تا خاک سومالی را ترک کند.

از سوی دیگر مجمع‌الجزایر کومور نیز با محکوم کردن حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان در ایران، این اقدام را "تجاوز" نامیده و سفر خود را از تهران فراخوانده است.

پیش از این کشورهای قطر، کویت و اردن نیز سفرای خود را از تهران احضار کردند و علاوه بر عربستان، بحرین، سودان و جیبوتی نیز روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده‌اند. سودان تحت رهبری عمر البشیر، با ایران قطع رابطه کرد.

امارات نیز سطح رابطه خود را با ایران کاهش داده است.

این تنش‌ها در پی اعدام شیخ نمر، روحانی منتقد شیعه در عربستان و اعتراضات رخ داده در تهران و مشهد که منجر به حمله به اماکن دیپلماتیک عربستان شد، به وجود آمده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter