English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ایران می‌گوید که سفارتش در یمن مورد حمله موشکی عربستان قرار گرفت

آذوح: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که سفارت ایران در صنعا، پایتخت یمن مورد حمله جنگنده‌های عربستان سعودی قرار گرفته است.

حسین جابری انصاری، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز پنج‌شنبه "حمله موشکی" هواپیماهای عربستان به سفارت ایران در صنعا را محکوم کرد و گفت در جریان این حمله خسارت‌هایی به ساختمان سفارت وارد شده و تعدادی از نیروهای محافظ سفارت مجروح شده‌اند.

به گفته آقای جابری انصاری، این اقدام "آگاهانه و عامدانه" بوده و "نقض تمامی کنوانسیون‌ها و قواعد حقوقی بین‌المللی در زمینه حفاظت از امنیت و مصونیت اماکن دیپلماتیک" است.

روز چهارشنبه برخی رسانه‌ها خبر داده بودند که در جریان حملات هوایی گسترده عربستان سعودی به صنعا، منطقه‌ای که سفارت ایران در آن واقع شده نیز مورد حمله قرار گرفته است.

حسین امیر عبداللهیان، معاون عربی آفریقای وزیر امور خارجه ایران پنج‌شنبه شب در جمع خبرنگاران اعلام کرد یکی از نگهبان‌های سفارت ایران در صنعا به شدت مجروح شده و ایران حمله موشکی عربستان به سفارتش را به سازمان ملل گزارش خواهد کرد.

این مقام ارشد سیاست خارجی ایران گفت: "متاسفیم که عربستان سعودی یک اقدام سهوی را که تعداد اندکی در مقابل سفارت این کشور در ایران انجام داده اند را تبدیل به یک جنجال سیاسی کرده است."

در پی اعدام شیخ نمر، روحانی منتقد شیعه در عربستان و حمله به سفارت و کنسولگری عربستان در ایران، عربستان و شماری از متحدانش روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرده و تنش میان دو طرف به بالاترین سطح رسیده است.

عربستان می گوید در حمایت از دولت قانونی یمن به مواضع شورشیان شیعه حوثی که کنترل صنعا را در دست دارند، حمله می کند. عربستان می گوید حوثی ها از حمایت نظامی ایران برخوردارند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter