English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

١٥ هزار وا‌حد اقتصادی در دولت "تدبیر و امید" تعطیل شدند

آذوح: طی ٢ سال گذشتە ١٥ هزار وا‌حد اقتصادی تعطیل شدەاند و واحدهای تولیدی به دلیل سیاست‌های بانکی متوقف شدەاند.

سایت "جهان نیوز" بە نقل از "لطف‌اللە فروزندە" قائم مقام سابق مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام نمود: "دولت روحانی تصور و باورش این است که سود بانکی یکی از عوامل تورم و رکود است، به همین دلیل در ٢ سال گذشتە از واحدهای تولیدی حمایت نکردە است و این مسالە باعث شد کم‌کم تعدادی از واحدهای اقتصادی، کە بر اساس آمارها ١٥ هزار واحد اقتصادیست، تعطیل شوند کە در واقع یک ظرفیت بزرگ مملکت به لحاظ اشتغال، گردش در سرمایه و ثروت کشور تعطیل شدەاند.

در همین زمینە "علی علی‌لو"عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بە خبرگزاری تسنیم گفت: در کشور ما بدترین سیستم بانکی حاکم است. در توجیە عرایضم باید بگویم درسال گذشته۱۲۰ هزار میلیارد سود سپرده‌های جاری ما بوده است کە این آمار وحشتناک است، این یعنی آتش به تولید یعنی چرخ تولید را قفل کن بگذار کنار.

وی همچنین اذعان داشت عامل اصلی مشکلات اقتصادی ما عبارتست از تداخل تمامی نهادها در امور اقتصادی. برای مثال مجلس درگیر جریانات سیاسی و اقتصادی است. از یک سو قانونگذاری می‌کند و از سوی دیگر بجای نهادهایی همچون قوه قضاییه، بازرسی کل کشور، سازمان حسابرسی و حراست‌ها وظیفە نظارت را بر عهدە دارد. پس اساس مسئله مدیریت است تا مدیریت لنگ می‌زند، نمی‌توانیم کاری کنیم.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter