English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بیانیه جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در خصوص مسائل منطقه و غرب آزربایجان

ملت فهیم آزربایجان

می‌دانید که منطقه غرب آزربایجان سال‌هاست که با غده سرطانی تروریسم دست و پنجه نرم می‌کند و گروه‌های تروریستی مورد حمایت امپرالیسم جهانی، به بهانه دفاع از حقوق اقلیت مهاجر کورد، سرزمین‌های تاریخی آزربایجان را هدف خود قرار داده و مدعی اراضی تاریخی آزربایجان می‌باشند.

سران گروه‌های تروریستی در شمال عراق و قندیل با پشت گرمی از حمایت‌های مالی، تسلیحاتی، مطبوعاتی و بین‌المللی  مسکو و تهران  تبدیل به پیاده نظام پروژه تغییر ترکیب جمعیتی  و اشغال اراضی تاریخی غرب آزربایجان گردیده و مافیای اقتصادی، فرهنگی و سیاسی آن در اورمیه و شهرهای غربی آزربایجان جاده صاف‌کن تروریست‌ها شده‌اند.

تروریست‌های جنایتکار “پ.ک.ک” و “پ.ی.د”  که بدتر و وحشیانه‌تر از داعش خون برادرانمان در جنوب تورکیه و تورکمن‌های سوریه و عراق را به زمین می‌ریزند، بستر را برای تبدیل کردن منطقه غرب آزربایجان به “قاراباغ” دوم آماده می‌کنند. و برای به کرسی نشاندن این هدف پلید خود، با کمک دولت مرکزی ایران زالوی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود را بر مناطق غربی آزربایجان مسلط کرده و ارتفاعات غرب آزربایجان با حمایت‌های بی‌دریغ تهران تبدیل به مأمن تروریست‌ها گردیده در شهرها نیز وارد بازی سیاست شده‌اند.

اخیراً نیز برخی چهرهای بدنام ولی به ظاهر سیاسی هوادار گروه‌های تروریستی با بهانه قرار دادن انتخابات مجلس شورای اسلامی خود را در عرصه سیاست مطرح نموده و پروژه تغییر ترکیب جمعیتی و اشغال نرم غرب آزربایجان را فعال‌تر نموده‌اند که با کمال تأسف بار دیگر حمایت سیاسیون مرکز، خصوصاً اصلاح طلبان، پشت سر این غده سرطانی را مشاهده می‌کنیم.

ما جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان در شهرهای اورمیه، سولدوز، سالماس، خوی و ماکی ضمن محکوم نمودن جنایات گروه‌های تروریستی “پ.ک.ک” و ” پ.ی.د”  علیه برادران تورکمن‌مان در سوریه و اقدامات ضدانسانی و فاشیستی  تروریست‌های ” پ.ک.ک ” و ” پ.ی.د” در مناطق جیزره، دیاربکر، سور، شیرناک، موش و یوکسک‌آوا و حرکات اخیر مرکزنشینان و حمایت آنان از مافیای هوادار تروریسم و اجازه راهپیمایی تروریست‌های مسلح در وسط شهر اورمیه به بهانه اعدام شیخ نمر و علیه برادران ترکمن مان و تورکیه را شدیداً محکوم کرده و هشدار می‌دهیم که ملت ترک آزربایجان این گونه اهانت‌ها را فراموش و تحمل نکرده و خواستار جوابگویی مسئولین دولتی در خصوص اجازه صدور تجمع تروریست‌ها در شهرهای غرب آزربایجان و تهران می‌باشد.

اخیراً نیز با دسیسه بازی نمایندگان دولت اعتدال و اصلاح‌طلبان فردی بدنام که عمر خود را صرف عیاشی و ترانزیت موادمخدر از بلوچستان تا مرز بلغارستان کرده و نام خانوادگی‌اش مترادف با قتل و کشتار مردم آزربایجان می‌باشد وارد رقابت‌های انتخاباتی شده و صلاحیت هدفدار و مغرضانه آن مورد تائید هیئت اجرایی استان قرار گرفته و عروسکی برای تهدید و ارعاب ملت ترک آزربایجان از سوی دولت عتدال وارد بازی شده است.

ما جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان همچنین ظهور شخصی به نام ” آرمان سیمتکو” را پروژه‌ای هدفدار ارزیابی و آن را در امتداد پروژه بزرگ تغییر ترکیب جمعیتی و اشغال نرم اراضی غرب آزربایجان می‌دانیم و افرادی مانند ” آرمان سیمتکو” که خاطرات جنایات بی شمار اشرار و یاغیان سیمتکو را در ذهن ملت تورک آزربایجان زنده کرده، عروسک ساخته و پرداخته مسکو و تهران می انگاریم.

ما ملت تورک آزربایجان خصوصاً مردم شهرهای قهرمان غرب آزربایجان را از هم‌اکنون به هوشیاری فراخوانده و اعلام می‌کنیم که یک ثانیه نیز در مقابل این پروژه سکوت نخواهیم کرد، و با راهکارهای گوناگون ضمن افشا هزاران دستان پشت پرده اعتراضات خود را به این اهانت‌ها اعلام خواهیم نمود و تحملی بر آن نخواهیم داشت.

ما از برادران تورک خود در ارگان‌های دولتی، نظامی، امنیتی و قضایی می‌خواهیم که چشم خود را به واقعیت‌های غرب آزربایجان نبسته و از اقدامات تروریست‌های ” پ.ک.ک ” و ” پ.ی.د” علیه برادرانمان در تورکیه، سوریه و عراق درس عبرت بگیرند. و با یادآوری جنایات اسماعیل سیمتکو در مقابله با پروژه اشغال نرم اراضی تاریخی‌مان در کنار ملت خود قرار گرفته و با این غده سرطانی مبارزه کنند که اگر غیر این باشد یقین بدانند مدیون خون شهدا و قربانیان تروریسم خواهند بود.

ما به برخی از افراد به ظاهر اصلاح‌طلب تورک در شهر اورمیه و سایر شهرهای غربی آزربایجان مانند” عباس خورشیدی”، ” دکتر فیضی” و “میرزایی‌ها” هشدار می‌دهیم که از کاسه‌لیسی جریان‌های سیاسی تهران دست برداشته و بیشتر از این جاده صاف‌کن مافیای هوادار تروریسم نباشند زیرا پاسخ ملت تورک آزربایجان به این افراد بسیار کوبنده خواهد بود.

جمعی از فعالین حرکت ملی آزربایجان

اورمو – سولدوز – خوی – سالماس – ماکی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter