English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

امام جمعه مشهد حمایت‌اش از حمله به سفارت عربستان را پس گرفت

آذوح: احمد علم‌الهدی، در خطبه‌های نماز جمعه سخنان پیشین خود در مورد حمایت از حمله کنندگان به سفارت عربستان را تغییر داد. این روحانی تندرو ابراز امیدواری کرد مساله حمله به سفارتخانه‌ها برای همیشه در ایران پایان یابد.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد روز جمعه ۱۸ دی (هشتم ژانویه) در خطبه‌های نمازجمعه این هفته مشهد، از حمله به سفارتخانه و کنسولگری عربستان سعودی انتقاد کرد.

او گفت مردم حق دارند "اعتراض و خشم و نفرت" خود را در مقابل سفارتخانه عربستان نشان دهند و افزود: «اما جایز نیست که از دیوار سفارت‌خانه بالا برویم زیرا این اقدام در واقع تجاوز به حوزه وظایف مسئولیت نظام است.»

امام جمعه مشهد با اشاره به حمله سفارت بریتانیا پس از انتشار حکم ارتداد سلمان رشدی گفت که در آن زمان رهبری که رئیس‌جمهور بود اعلام کرد که از دیوار سفارت بالا رفتن، "ضرر قطعی هم به اسلام می‌زند و هم به انقلاب".

علم‌الهدی حمله به سفارتخانه‌‌ها را "خلاف مصالح نظام و خلاف آبرومندی تشکیلات انقلابی" خواند و افزود: «ناامن نشان دادن سفارتخانه‌ها در کشور مصالح نظام را به خطر می‌اندازد.»

با این حال این روحانی تندرو مدعی شد: «همزمان با اعدام شیخ النمر و بالا گرفتن اعتراض‌ها، با آتشی که سعودی‌ها درون سفارتخانه خود افروختند دست به بهانه‌جویی زدند تا با ایران قطع رابطه کنند.» او همچنین قطع رابطه با عربستان سعودی را "یک افتخار" خواند.

علم‌الهدی این سخنان را در حالی بیان کرد که یک روز پیش‌تر در مراسم بزرگداشت شیخ النمر، روحانی معترض شیعی، از "واکنش افراد انقلابی" به اعدام او دفاع کرده بود.

او همچنین از این که آن افراد "تندرو، قانون‌شکن و افراطی" خوانده می‌شوند، انتقاد کرد و گفت: «حضور دولت‌های عرب مزدور و ناپاک اهانت به قرآن است. این دولت‌ها لکه ننگی بیش نیستند.»

امامان جمعه اکثر شهرهای ایران، در خطبه‌های خود حمله به سفارت عربستان را تقبیح کردند. در تهران نیز امامی کاشانی با بیان اینکه رهبر جمهوری اسلامی مخالف حمله به اماکن دیپلماتیک است گفت که مهاجمان افراد "نفوذی و مجرم" بوده‌اند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter