English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

خامنه‌ای: کسانی که نظام را قبول ندارند برای اعتبار کشور در انتخابات شرکت کنند

آذوح: علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت: «همه در انتخابات شرکت کنند، حتی کسانی که نظام را قبول ندارند برای حفظ و اعتبار کشور شرکت کنند».

رهبر جمهوری اسلامی ایران، شنبه ۱۹ دی در جمع مردم قم در «حسینیه امام خمینی» گفت: «ممکن است کسی بنده را قبول نداشته باشد، انتخابات مال رهبری نیست، مال ایران اسلامی و جمهوری اسلامی است. این موجب تقویت نظام و تأمین ماندگاری آن و باقی ماندن کشور در حصار امنیت کامل و بالا رفتن اعتبار و ابهت ملت است».

علی خامنه‌ای هم‌چنین درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به اهمیت این مجلس اشاره کرد و گفت: «آن روزی که رهبر فعلی در دنیا نباشد یا رهبر نباشد، این مجلس باید رهبر انتخاب کند که کلید حرکت انقلاب دست اوست».

پیشتر، اکبر هاشمی رفسنجانی از امکان انتخاب رهبر جدید و یا شورای رهبری گفته بود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، یکشنبه ۲۲ آذر گفت مجلس خبرگان رهبری «وقتی که بنا شد رهبری عوض شود یا نباشد و کس دیگری بیاید، دوباره باید کار عمده‌ای انجام دهند».

علی خامنه‌ای  به وجود «جبهه وسیع دشمن» اشاره کرد و گفت: «همه همت ما باید این باشد که ماندگاری انقلاب بماند. امروز بیعت با انقلاب و امام، بیعت با پیامبر است».

او درباره کسی که مجلس خبرگان به عنوان رهبر انتخاب خواهد کرد گفت: «آیا خبرگان کسی را انتخاب خواهد کرد که در مقابل هجمه دشمن بایستد، به خدا توکل کند، شجاعت نشان دهد و راه امام را ادامه دهد یا کسی را که جور دیگری است؟»

رهبر جمهوری اسلامی با بیان این که به نامزدهای «متدین، مؤمن، انقلابی و در راه امام» رأی می‌دهد، افزود: «اگر دیدم به مسائل انقلاب، دین و استقلال کشور خیلی اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف آمریکا و غیرآمریکاست به حرفشان اعتماد نمی‌کنم».

اکبر هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و حسن خمینی از جمله کسانی هستند که برای انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده‌اند. گروهی از اصول‌گرایان از ترکیب احتمالی مجلس خبرگان آینده ابراز نگرانی کرده‌اند و احتمال «تشکیل یک اقلیت قوی در خبرگان» را هشدار داده‌اند.

انتخابات مجلس خبرگان رهبری ایران در هفتم اسفند سال جاری همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter