English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

جنگنده اف-4 نیروی هوایی ایران در چابهار سقوط کرد

آذوح: به گزارش مقامات استان سیستان و بلوچستان ایران، روز سه شنبه 12 ژانویه یک فروند جنگنده اف-4 نیروی هوایی ایران در حوالی شهرستان کنارک سقوط کرد و خلبان و کمک خلبان این جنگنده کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، و به نقل از معاون امنیتی استانداری سیستان و بلوچستان، این جنگنده متعلق به پایگاه دهم شکاری نیروی هوایی ارتش ایران مستقر در کنارک بوده است، که 20 دقیقه بعد از پرواز به دلیل نقص فنی سقوط می کند.

این مقام امنیتی گفت: "خلبان این جت آموزشی قصد فرود اضطراری در یکی از جاده‌های شهرستان کنارک را داشته که به دلیل رفت و آمد خودروها و جلوگیری از آسیب رسیدن به مردم به ناچار منحرف و دچار سانحه شده است."

جنگنده اف-4 موسوم به فانتوم، یک جنگنده بمب افکن ساخت آمریکاست که در دهه 1960 میلادی در ارتش آمریکا به کار گرفته شد، و در زمان شاه سابق ایران چندین اسکادران از آمریکا خریدار شد. این جنگنده ها، بعد از انقلاب ایران و به دلیل قطع رابطه با آمریکا، در وضعیت فنی مناسبی قرار ندارند.

بر اساس آمار "شبکه ایمنی هوانوردی ایران"، از میان 1530 سانحه هوایی گزارش شده در تاریخ هوانوردی این کشور، 40 حادثه هوایی مربوط به قبل از انقلاب و مابقی در دروان حکومت جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است.ش

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter