English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

برخی مراجع تائید اجتهاد حسن خمینی را رد کردند

آذوح: برخی از علما و مرجع تقلید شیعه با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای گزارش‌ها درباره تائید اجتهاد حسن خمینی را تکذیب کردند.

حسن خمینی که نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری شده برای حضور در این انتخابات نیاز به تائید صلاحیت دارد که مهم‌ترین شرط آن داشتن درجه اجتهاد در دین است.

خمینی در آزمون اجتهاد هفته گذشته شورای نگهبان که در قم برگزار شده بود شرکت نکرد و چند روز بعد کانال تلگرام وی از مراجعی نام برد که اجتهاد وی را تائید کرده‌اند.

علوى گرگانى، محفوظى، کریمى جهرمى، جواد علم الهدى، مسعودى خمینى، احمد بهشتى، دیباجى اصفهانى، سیفی مازندرانی و درى نجف آبادى از جمله این علما و مراجع اعلام شده بودند.

علوی گرگانی٬ حسن ممدوحی٬ سیفی مازندرانی٬ دیباجی اصفهانی و علی سیستانی نیز در واکنش به این مساله اعلام کرده‌اند که از هیچ نامزدی در انتخابات حمایت نکرده‌اند.

برخی از آن‌ها نیز به صراحت اعلام کرده‌اند که اجتهاد حسن خمینی را تائید نمی‌کنند و شایعات در این‌باره را بی‌اساس می‌دانند.

رسانه‌های محافظه‌کار تلاش‌های گسترده‌ای برای رد صلاحیت حسن خمینی از سوی شورای نگهبان آغاز کرده‌اند و امیدوارند که این شورا صلاحیت خمینی را تائید نکند.

اعضای شورای نگهبان هم طی این مدت اظهار‌نظر‌های متناقضی داشته‌اند که سرنوشت رد یا تائید صلاحیت خمینی را در ابهام فرو برده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter