English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

مجلس نمایندگان آمریکا نظارت بیشتر بر "برجام" را تصویب کرد

آذوح: مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را ارائە کردە است کە بر اساس آن نظارت بر توافق بین‌المللی موسوم به "برجام" افزایش می‌یابد.

بر اساس گزارشات منتشرە، روز چهارشنبە ٢٣ دیماە ١٣٩٤، کنگرە آمریکا قانونی را بە تصویب رساندە کە به موجب آن، باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا بە سادگی نمی‌تواند تحریم‌های اقتصادی علیە ایران را لغو کند و در نتیجه محدودیت‌های بیشتری برای وی ایجاد می‌کند.

طبق این طرح اشخاص و موسساتی کە در پیشبرد "برنامەی موشک‌‌های بالستیک" به جمهوری اسلامی ایران یاری رساندەاند و یا در "اقدامات تروریستی" نقش داشتەاند، شامل لغو این تحریم‌ها نمی‌شوند.

طرح با نام "قانون شفافیت تأمین مالی تروریسم ایران" به تصویب رسید.

خبرگزاری رویترز در این بارە اعلام کرد، قانون مذکور در کنگرە با ١٩٢ رای مثبت در مقابل ١٠٦ رای منفی بە تصویب رسیده است.

در این رای‌گیری، نمایندگان جمهوریخواە بە این طرح رای مثبت دادند.

کاخ سفید پیشاپش گفته که در صورت تصویب این طرح در سنا، اوباما آن را وتو خواهد کرد.

مذاکرات اتمی ایران با غرب به مدت ١٢ سال است کە به درازا کشیده شدە و تا به امروز نیز این پروندە بستە نشدە و بر روی میز سازمان‌های بین‌المللی قرار دارد.

تابستان امسال ایران و گروە١+٥ توانستند طی مذاکراتی دامنە دار به توافقی -که بە برجام معروف گردیده- دست یابند، کە بر اساس آن، ایران موظف گردید در مراکز اتمی خود تعداد سانتریفیوژها را کاهش داده و در مقابل غرب نیز تحریم‌های موجود علیە ایران را لغو کند.

حکومت ایران در تیر ماه امسال با آزمایش موشک‌های بالستیک جدید خود به نقض قطعنامەی سازمان ملل در تحریم این کشور در حوزەی آزمایش موشک‌های بالستیک مبادرت ورزیده است، که این عمل واکنش تند کنگره و مجلس ایالات متحده را در پی داشته است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter