English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

جدل رفسنجانی و احمدی‌مقدم و پرونده فراموش شده بنیاد تعاون ناجا

آذوح: یک هفته پس از انتشار گفت‌وگوی فرمانده سابق نیروی انتظامی با نشریه رمز عبور، دفتر هاشمی رفسنجانی، اظهارات او را کذب محض خواند و به صورت تلویحی احمدی مقدم را تهدید به افشاگری کرد.

دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران اظهارات اسماعیل احمدی‌مقدم را کذب محض دانست و فرمانده سابق نیروی انتظامی را “دروغ‌گو و کینه‌ورز” خواند.

احمدی مقدم در گفت‌وگو با هفته‌نامه رمز عبور که از سوی جریان منسوب به احمدی‌نژاد منتشر می‌شود، عنوان کرده که برای مناظره‌های انتخاباتی سال ۸۸ به احمدی‌نژاد مشورت می‌داد. او در این مصاحبه می‌گوید هاشمی رفسنجانی به دلیل کهولت سن کیاست سابق را ندارد.

دفتر هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این اظهارات، فرمانده پیشین پلیس را «دروغ‌گو» و فردی که سخنانش «بوی کینه‌ورزی» می‌دهد، خوانده که به دلیل پرونده‌های همانند شرکت سرمایه‌گذاری قدر و بنیاد تعاون ناجا، به خدمت «نیروهای ماکیاولی» درآمده است.

این یادداشت سرگشاده برای اولین بار فاش می‌کند که پس از انتخابات سال ۸۸، نیروهای امنیتی و نظامی جمهوری اسلامی ایران بار‌ها دفا‌تر و اسناد مجمع تشخیص مصلحت نظام را کنترل می‌کردند. احمدی‌مقدم در گفت‌وگوی خود از برگزاری نشست‌های متعددی با حضور هاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی، میرحسین موسوی، علی‌اکبر ناطق‌نوری و حسن خمینی در مجمع تشخیص مصلحت نظام به منظور مقابله با احمدی‌نژاد خبر داده بود.

دفتر هاشمی رفسنجانی این اظهارات را ادعا و دروغ آشکار دانست و نوشت: «مستند به اسناد تصویری و شنیداری فراوانی که دوستان آقای احمدی‌مقدم از مدت‌ها قبل از انتخابات ٨٨ و تا سال‌ها پس از آن از تمام رفت‌و‌آمدهای ساختمان مجمع تشخیص مصلحت نظام تهیه می‌کردند، آقایان خاتمی، موسوی و سیدحسن خمینی، یک‌بار و آن هم پس از انتخابات سال ٨٨ به دیدار آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آمده بودند.»

فرمانده سابق نیروی انتظامی در این مصاحبه گفته بود در جلسات دفتر هاشمی سازماندهی می‌کردند تا با تمام قوا در میدان حاضر شوند: «ما حدس می‌زدیم که انتخابات پرچالشی در پیش داریم که اگر پیروز شوند جشن می‌گیرند و با سرعت کارهای نکرده دوم خرداد را انجام خواهند داد.»

دفتر هاشمی در پاسخ احمدی‌مقدم نوشته که حرف‌های رئیس پلیس سابق، اهداف سیاسی و تبلیغاتی دارند چون که “از همین الان از بیم اقبال مردم به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تمام رشته‌های خود را پنبه می‌بینند.”

احمدی‌نژاد در مناظره انتخاباتی سال ۸۸ با میرحسین موسوی، گفت که همه روسای جمهور و مسئولان قبلی نظام جبهه‌ای علیه او تشکیل داده و مدیریت این ستاد برعهده هاشمی رفسنجانی است. این انتخابات به اعتراض‌های خیابانی در تهران و چند شهر دیگر ایران و بازداشت گسترده و کشته‌شدن تعدادی از معترضان انجامید.

آدرس‌ خانه‌های فساد

همزمان با افزایش تحرک‌های انتخاباتی در ایران، رسانه‌های نزدیک به اصول‌گرایان و سپاه پاسداران در هفته گذشته با انتشار گزارش‌های پیاپی، نام دفتر انتشاراتی هاشمی رفسنجانی را در فهرست بدهکاران بانکی منتشر کردند. اگرچه این رسانه‌ها نام فرد وام‌گیرنده را منتشر نکردند، اما چند روز بعد مشخص شد که او مدیرمسئول روزنامه توقیف شده مغرب، مشاور اقتصادی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و نامزد رد صلاحیت شده نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه زرند در استان کرمان است.

محمد مهدی امامی ناصری دو سال پیش به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شد. او در سال ۹۲ در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس هاشمی را به افشاگری تهدید کرده بود. حال دفتر هاشمی بدون این‌که نامی از او ببرد، با اشاره به شرکت سرمایه‌گذاری قدر که توسط نزدیکان موسوی امامی اداره می‌شود، گفته‌های او را همانند احمدی‌مقدم، ابزاری برای حذف از سوی رقبای سیاسی دانسته است.

اسماعیل احمدی‌مقدم نیز به دلیل پرونده فساد اقتصادی در نیروی انتظامی یک سال پیش از سمت خود برکنار شد. برپایه گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های داخلی ایران، پلیس جمهوری اسلامی در دوره تحریم‌ها اقدام به فروش نفت و عدم واریز درآمد حاصل از آن به خزانه کرده است.

سخنگوی پلیس ایران خرداد امسال از بازداشت تعدادی از فرماندهان و کارکنان نیروی انتظامی و تشکیل پرونده برای آن‌ها در رابطه با این پرونده خبر داد. علاوه براین بنیاد تعاون ناجا که فعالیت‌های اقتصادی‌اش در دولت احمدی‌نژاد گسترش یافت، متهم به واردات خودرو با ارز دولتی و بدون پرداخت عوارض گمرکی است.

بنیاد تعاون ناجا در یک دهه گذشته به یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ‌های اقتصادی ایران تبدیل شده است که در حوزه‌های بانک و بازار سرمایه، هتل‌داری، ساخت و ساز و واردات و صادرات فعالیت می‌کند. ارزش دارایی‌های این بنیاد بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter