English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

هفت هزار نامزد انتخابات مجلس تائید صلاحیت نشدند

آذوح: یک خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران از رد صلاحیت قطعی و عدم احراز صلاحیت حداقل دو سوم نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

خبرگزاری تسنیم، شنبه ۲۶ دی، از رد صلاحیت قطعی یک سوم نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از منابع غیررسمی، گزارش داد که هیات‌های نظارت یک سوم ثبت‌نام کنندگان را تائید صلاحیت کرده و یک سوم دیگر «رد صلاحیت» شده‌اند. بنابر این گزارش یک سوم دیگر از نامزدهای انتخابات مجلس هم «عدم احراز صلاحیت» شده‌اند.

براساس گزارش تسنیم که به سپاه پاسداران و نهادهای امنیتی و نظامی نزدیک است، هیات‌های نظارت دست‌کم بیش از هفت هزار نامزد این انتخابات را «رد یا عدم احراز صلاحیت» کرده‌اند. پیش از این سخنگوی وزارت کشور از احراز صلاحیت ۱۰ هزار و ۹۵۴ نفر از ثبت‌نام کنندگان از سوی هیات‌های اجرایی خبر داده بود.

رئیس ستاد انتخابات تهران این اخبار را «غیر‌ رسمی و غیر واقعی» دانست و گفت که هیات نظارت هنوز فهرست افرادی که تائید صلاحیت شده‌اند را به این ستاد اعلام نکرده است.

گزارش‌های روز در باره انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را اینجا  دنبال کنید.

روز گذشته، وب سایت کلمه از «رد صلاحیت گسترده و کم سابقه» در هیات‌های نظارت خبر داده بود. سخنگوی هیات‌ مرکزی نظارت بر انتخابات نیز در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی، گفته بود که برخی از نامزد‌ها به دلیل «موانع قانونی»، «سوء‌سابقه»، «گزارش نهادهای مرجع استعلام» و همچنین «گزارش تحقیق‌های ویژه هیات نظارت» رد صلاحیت شده‌اند.

وب‌سایت دولت بهار هم که به حلقه احمدی‌نژاد و جبهه پایداری نزدیک است، به نقل از منابع آگاه خود از «رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان، جریان همسو با دولت و افراد نزدیک به احمدی‌نژاد» از سوی هیات‌های نظارت خبر داد. براساس گزارش دولت بهار، خبرهای تائید نشده در اغلب استان‌ها حاکی است که «تمامی یا درصد بالایی از کاندیداهای اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده‌اند».

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نامزدهایی که رد و یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند، می‌توانند به شورای نگهبان شکایت کنند. به گفته سخنگوی هیات مرکزی نظارت به انتخابات، شورای نگهبان بیست روز فرصت دارد که به این شکایت‌ها رسیدگی کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter