English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

داعش حقوق جنگجویان خود را نصف می‌کند

آذوح: هرکس برای "دولت اسلامی" می‌جنگند، از این پس تنها نیمی از حقوق قبلی خود را دریافت می‌کند. رهبری این گروه تروریستی دلیل کاهش دستمزد شبه‌نظامیان خود را "شرایط غیرعادی" اعلام کرده است.

به گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش سابق) از این پس به جنگجویان خود در عراق و سوریه ماهانه مبلغی معادل ۲۰۰ دلار خواهد پرداخت. این سازمان به اطلاعیه‌‌ای استناد کرده که رهبری داعش منتشر کرده است.

در این اطلاعیه به "شرایط غیرعادی" اشاره شده و آمده است که هیچ کس از این قاعده مستثنی نخواهد شد. هم‌چنین تاکید شده است که در ارائه مواد غذایی که دو بار در ماه انجام می‌شود، تغییری داده نخواهد شد.

در گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه ذکر شده است که حقوق جنگجویان خارجی تاکنون ۸۰۰ دلار در ماه بوده که آن نیز نصف خواهد شد. به دلیل وضعیت دشوار خبررسانی، هیچ منبع مستقلی نمی‌تواند گزارش‌های این سازمان را که مقر آن در بریتانیاست، تایید کند. با این حال در گذشته ثابت شده است که عمده اخبار دیده‌بان حقوق بشر سوریه مطابق با واقعیت بوده‌اند.

سیطره پولی و جغرافیایی "دولت اسلامی" آب می‌رود

دولت اسلامی در سال ۲۰۱۴ بخش بزرگی از سوریه و عراق را تصرف کرد. در این مناطق سازمان‌ها و نهادهای این گروه تروریستی از جمله اداره‌های مختلف، مدارس و بیمارستان‌ها برقرار شد. اما در سال گذشته "دولت اسلامی" ضربات بسیاری خورد و بخشی از مناطقی را که اشغال کرده بود، از دست داد.

نیروهای تحت رهبری آمریکا در جنگ با داعش در عین حال منابع استخراج نفت این گروه را در سوریه و عراق هدف قرار دادند. چند روز پیش نیز پنتاگون ویدیویی از بمباران ساختمانی در موصل را منتشر کرد که در آن "دولت اسلامی" میلیو‌ن‌ها دلار را ذخیره کرده بود.

"دولت اسلامی" از راه‌های مختلفی نظیر دزدی، باج‌گیری، مصادره اموال مخالفان، فروش نفت و آثار تاریخی کسب درآمد می‌کند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter