English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

یونس آقایان؛ 12 سال محروم از مرخصی

آذوح: یونس آقایان، زندانی عقیدتی آذربایجانی در دوازدهمین سال حبس، درخواست مرخصی خود را برای چندمین بار به مسئولان قضایی ارائه کرده ولی تا کنون به مرخصی اعزام نشده است.

یونس آقایان، زندانی اهل حق (قیزیلباش) آذربایجانی در زندان مهاباد که دوازدهمین سال حبس خود را سپری می کند، درخواست مرخصی خود را برای چندمین بار به مسئولان قضایی و امنیتی ارائه نموده و منتظر پاسخ ایشان و امکان استفاده از امکان مرخصی است.

به گزارش هرانا، این درخواست توسط دادگاه انقلاب و زندان تائید شده و منتظر تائید اداره اطلاعات و نیروهای امنیتی برای ارائه مرخصی به این زندانی است.

این زندانی عقیده روز ۲۷بهمن۹۳ به همراه ۵ زندانی دیگر از بند ١٢ زندان اورمیه به مکان نامعلومی منتقل شد.

روز ۲۳تیر۹۴ پس از ۵ ماه بی خبری خانواده یونس آقایان موفق شدند در زندان زنجان ملاقات کوتاهی با وی داشته باشند.

مردادماه سال جاری نیز حکم اعدام این زندانی به حبس ابد تقلیل یافت.

ابرناز قنبرپور همسر یونس آقایان روز ۱ شهریور۹۴ در گفتگوی تلفنی با اویان نیوز گفت: به ما می گفتند که حکمش شکسته ولی ابلاغیه ای نمی آمد که در زندان زنجان حکم را به خودش نشان داده اند.

یونس آقایان زندانی عقیدتی آذربایجانی در مهر ماه ۱۳۸۳ در پی درگیری اهالی اهل حق روستای اوچ تپه میاندوآب با نیروی انتظامی به همراه چند تن دیگر از اهالی این روستا بازداشت و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد.

مهدی قاسم زاده یکی از این زندانیان اهل حق در اسفند سال ۱۳۸۷ اعدام شد و سهندعلی محمدی، بخشعلی محمدی و عبادالله قاسم زاده به ۱۶ سال زندان محکوم شدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter