English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نظرسنجی: بانک‌ها٬ دادگاه‌ها و شهرداری‌ها فاسد‌ترین نهاد‌ها در ایران هستند

آذوح: تازه‌ترین نتایج نظرسنجی موسسه «آی‌پز» نشان می‌دهد مردم ایران معتقدند «فساد» در کشور «گسترش» یافته و بانک‌ها٬ دادگاه‌ها و شهرداری‌ها «فاسد‌ترین» نهاد‌ها در جمهوری اسلامی هستند.

نتایج این نظرسنجی که طی روزهای چهارم تا ۱۶ مهر ۱۳۹۴ انجام شده٬ روز چهارشنبه ۳۰ دی‌ماه در سایت موسسه «آی‌پز» در دسترس قرار گرفته است.

۷۷ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند بانک‌ها را «به مقدار خیلی زیاد، زیاد یا تا حدی فاسد» می‌دانند.

این نظرسنجی همچنین مشخص کرده که پس از بانک‌ها٬ دادگاه‌ها و دادگستری‌ها به همراه شهرداری‌ها از نظر ۶۳ درصد شرکت کنندگان جزء «فاسد‌ترین» نهاد‌ها در ایران هستند.

پلیس ایران در این نظرسنجی با کسب ۵۵ درصد در رده سوم قرار گرفته و پس از آن سازمان ثبت احوال با ۵۳ درصد در رده چهارم قرار دارد.

بیمارستان‌ها از نظر ۵۲ درصد و شوراهای شهر از نظر ۵۰ درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به عنوان پنجمین و ششمین نهاد فاسد در ایران شناخته شده‌اند.

یکی دیگر از نتایج جالب توجه این نظرسنجی مربوط به پلیس راهنمایی و رانندگی است که با کسب ۴۸ درصد آراء٬ هشتمین نهاد «فاسد» در ایران معرفی شده است.

دانشگاه‌ها با ۴۶ درصد آراء٬ سازمان محیط زیست است با ۲۲ درصد٬ بنیاد مستضعفان با ۲۴ درصد، سپاه با ۳۰ درصد، آموزش و پرورش با ۳۰ درصد و کمیته امداد با ۳۲ درصد در رتبه‌های بعدی فاسدترین‌ها قرار دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد ۷۱ درصد پاسخگویان معتقدند فساد در ایران «فراگیر یا تا حدی فراگیر» شده است.

۶۸ درصد از این افراد تاکید کرده‌اند که فساد «در ایران طی ۵ سال گذشته بیشتر یا خیلی بیشتر شده است.»

آن‌ها همچنین معتقدند که میزان فساد در جامعه به طور متوسط ۶۰ از ۱۰۰ است.

بخش دیگر این نظرسنجی مربوط به ارزیابی ایرانی‌ها نسبت به پنج سال آینده است که ۸۳ درصد افراد بالای ۶۰ سال اعتقاد دارند فساد طی پنج سال آینده کاهش پیدا خواهد کرد.

در مقابل افراد بین ۱۸ تا ۲۹ سال از سایر گروه‌های سنی نسبت به آینده بدبین‌تر هستند٬ به طوری که ۵۷ درصد آز آن‌ها می‌گویند فساد در ایران طی پنج سال آینده بیشتر می‌شود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter