English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

اپل برای اولین بار با کاهش درآمد روبرو شده است

آذوح: درآمد کمپانی اپل برای اولین بار نسبت به سال قبل کاهش خواهد داشت. این درآمد تا پایان ماه مارس سال جاری بین ۵۰ تا ۵۳ میلیارد دلار خواهد بود، در حالی که اپل در مدت مشابه سال قبل ۵۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود.

روند رو به رشد فروش محصولات اپل پس از سا‌ل‌ها متوقف شده است. در ایام کریسمس سال ۲۰۱۵ که محصولات اپل معمولا فروش بالایی دارند، این روند تنها رشدی خفیف را شاهد بود. دلیل این امر بالا رفتن ارزش دلار و افت اقتصادی در برخی کشورها عنوان شد.

کمپانی اپل از نظر اقتصادی در حال برگشت به سال ۲۰۰۷ است؛ زمانی که اولین گوشی‌های آیفون به بازار آمدند. به گفته تیم کوک رئيس کمپانی اپل، فروش این کمپانی در فصل جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

فروش سال نوی میلادی و کریسمس به طور سنتی برای اپل بسیار مهم است به خصوص که معمولا در همین ایام جدیدترین مدل گوشی این کمپانی به بازار می‌آید. در سال گذشته میلادی و کریسمس ۲۰۱۴ اپل توانست از فروش گوشی جدید خود ۱۸ میلیارد و ۲۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. این مبلغ نسبت به فروش گوشی مدل قبل‌تر رشدی ۴۶ درصدی داشت.

در ایام کریسمس ۲۰۱۵ اما فروش اپل با رشد بسیار کم ۴ / ۰ درصدی روبرو بود. این کمپانی تنها توانست ۷۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه به فروش برساند و معادل ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کند. دارایی کنونی کمپانی اپل ۲۱۶ میلیارد دلار است.

مسئولان اپل نسبت به وضعیت بد اقتصادی این کمپانی هشدار داده‌اند و آن را بیش از هرچیز ناشی از بالا رفتن ارزش دلار می‌دانند که باعث شده، محصولات اپل برای فروش در دیگر کشورها قیمت بالاتری پیدا کند.

رئیس کمپانی اپل از شرایطی صحبت کرده که این موسسه تا کنون تجربه نکرده است. درآمد ناشی از فروش محصولات اپل در سه ماهه منتهی به پایان ماه دسامبر تنها ۷ / ۱ درصد رشد داشت و به ۷۵ میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار رسید. به گفته مسئولان این شرکت اگر تاثیر منفی رشد دلار نبود، فروش محصولات اپل می‌توانست تا ۸ درصد رشد داشته باشد.

برای جبران ضرر ناشی از بالا رفتن قدرت دلار در خارج امریکا اپل ناگزیر به افزایش قیمت گوشی‌های جدید خود را در خارج از آمریکا شده است. گوشی آیفون مهمترین محصول اپل است و در سه ماهه گذشته ۶۸ درصد درآمد این کمپانی از راه فروش این گوشی‌ها تامین شده است.

کمپانی اپل در سه ماه نخست سال جاری میلادی با اولین کاهش درآمد خود از ده‌ها سال پیش تا کنون روبرو خواهد شد. پیش‌بینی شده که درآمد این کمپانی در این مدت بین ۵۰ تا ۵۳ میلیارد دلار باشد. در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ درآمد اپل بالغ بر ۵۸ میلیارد دلار بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter