English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

كشته شدن دستكم۱۴۰۰غیر نظامی در حملات هوایی روسیه به سوریه

آذوح: دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در حملات هوایی روسیه به سوریه تا کنون، حدود ۱۴۰۰ غیر نظامی کشته شده‌اند. این حملات حدود ۴ ماه پیش آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، حملات هوایی روسیه همچنین به کشته شدن ۹۶۵ تن از شبه‌نظامیان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش و ۱۲۳۳ تن از جنگجویان دیگر گروه‌های مسلح انجامیده است.

هیئت عالی مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه پیش از این خواستار توقف حملات هوایی روسیه شده بود و تاکید کرده بود که در این حملات، بیشتر غیر نظامیان هدف قرار می‌گیرد.

هیئت عالی مذاکره کننده اپوزیسیون، این درخواست را به عنوان پیش‌شرط خود برای شرکت در مذاکرات صلح ژنو مطرح کرده بود اما سرانجام به دلیل فشارهای بین‌المللی، پیش از عملی شدن این خواسته، به ژنو رفت.

روسیه حملات هوایی خود را به سوریه ۳۰ سپتامبر گذشته با هدف حمایت از نظام بشار اسد آغاز کرد. این حملات هوایی پس از آن آغاز شد که نیروهای دولتی سوریه در سال ۲۰۱۵ متحمل شکست‌های سختی شده بودند. حملات روسیه اما وضعیت جبهه‌های نبرد را به سود دولت اس تغییر داد.

مسکو می‌گوید که شبه‌نظامیان گروه داعش را هزف قرار می‌دهد. اما مخالفان مسلح حکومت سوریه و ساکنان می‌گویند که این حملات، بیشتر به کشته شدن غیر نظامیان می‌انجامد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter