English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آیوا میزبان اولین دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا: کلینتون و ترامپ، پیشتازان حزبی

آذوح: فرهاد پولادی

دور مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رسما امشب آغاز می شود این درحالی است که در نظرسنجی های دو حزب، هیلاری کلینتون و دانلد ترامپ در صدر  دو حزب دموکرات و جمهوریخواه هستند.

پس از ماهها شرکت در کارزار انتخاباتی، سخنرانیها، مصاحبه های متعدد، و پشت سر گذاشتن مناظره های تلویزیونی داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶،  ایالت آیوا، دوشنبه شب، ۱۲ بهمن، برابر با اول  فوریه، شاهد نخستین انتخابات در انجمن های حزبی خواهد بود و به این ترتیب،  انتخابات ریاست جمهوری بطور رسمی به جریان خواهد افتاد.

در بین داوطلبان نامزدی از حزب جمهوریخواه، دانلد ترامپ در نظر سنجیهای کمی از سناتور تد کروز جلوتر است. این دو نامزد تا آخرین لحظات از هم انتقاد کردند.

ترامپ کم و بیش می گوید چون کروز متولد آمریکا نیست، نمی تواند نامزد انتخابات باشد. در مقابل کروز  می گوید ترامپ یک محافظه کار واقعی نیست.

ترامپ درباره جدی ترین رقیب حزبی خود گفت: "البته مشکل بزرگتر، کانادایی بودن او است. او در کانادا به دنیا آمده است و خیلی ها بر این باورند که وی حق نامزدی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری را ندارد. از دید من این مشکل بزرگی است، زیرا که اگر نامزد حزب بشود، ممکن است که نتواند وارد انتخابات شود و در این مساله بسیاری با من هم عقیده اند."

آقای کروز که یکی از مخالفین کلیدی سیاستهای آقای اوباما در سنا است، بار دیگر از کارنامه خود دفاع کرد و خواستار رای به عمکردها شد.

کروز گفت "شرایط سختی را پیش رو  داریم. نمی توانیم بی گدار به آب بزنیم. میلیونها آمریکایی چشم امیدشان به زنان و مردانی دوخته شده که امروز در این جا جمع شده اند. آنها از شما می خواهند که به داوطلبان نگاه کنید و با انتخاب یکی از ما، بگویید که ما به عمل شما رای دادیم و نه به گفتار شما."

در بین داوطلبان نامزدی از حزب دموکرات، هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین و سناتور برنی سندرز که خود را یک سوسیالیت می خواند، در نظر سنجیها میزان محبوبیت یکسانی دارند.

خانم کلینتون که علاوه بر دوره چهار ساله تصدی وزارت خارجه ، بانوی اول آمریکا و سناتور از ایالت نیویورک بوده است، کارنامه پیشین خود را سرمایه تبلیغاتی خود در ساعات پیش از رای گیری قرار داد.

وی افزود: "شما نه تنها یک رییس جمهوری بلکه یک فرمانده کل قوا هم انتخاب می کنید. من این افتخار را دارم که به مدت چهار سال وزیر خارجه شما بودم. من از تصمیمات سختی که یک رییس جمهور باید اتخاذ کند، مطلعم. اگر این تصمیمات دشوار نبودند، روی میز رییس جمهوری قرار نمی گرفتند."

سناتور سندرز هم از مردم خواست که با رای به او، آمریکا را از افتادن به آنچه "ورطه تفرقه" نامید، نجات دهند.

    هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات، در آخرین سخنرانی اش در دانشگاه آیوا سخن گفت.

سندرز گفت: "البته معنی این کارزار انتخاباتی این است که من فردا شب تلاش کنم که برنده نامزدی حزب دموکرات بشوم و تلاش کنم که برنده انتخابات ریاست جمهوری شوم. ولی مهمتر از آن اینست که در این فرآیند، میلیونها سیاه و سفید پوست و لاتین تبار، همجنسگرا و مرد و زن، شهروندان متولد در این کشور و مهاجرینی که تابعیت آمریکا را اتخاذ کردند ؛ گرد هم جمع شوند و در رای گیری شرکت کنند. ما نمی گذاریم افرادی مانند دانلد ترامپ و دیگران در بین ما تفرقه بیندازند. ما با هم متحد میمانیم."

برای اولین بار، و با استفاده از فن آوری در تلفن هوشمند، از طریق اپلیکیشن ویژه نتایج این انجمنها محاسبه می شود.

این اَپ توسط شرکت مایکروسافت ساخته شده و در ساخت آن دو حزب دموکرات و جمهوریخواه شرکت داشتند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter