English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

نماینده مجلس: دولت در پرداخت حقوق کارمندان مشکل دارد

آذوح: چعفر قادری رئیس کمیته اقتصادی مجلس می‌گوید که دولت حسن روحانی در پرداخت حقوق کارمندان و تامین هزینه‌های جاری مشکل پیدا کرده است.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و رئیس کمیته اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بروز مشکل در پرداخت حقوق کارمندان دولت در ماه‌های گذشته، اظهار داشت: «در مورد اینکه دولت در پرداخت حقوق کارمندان و تامین هزینه‌های جاری مشکل پیدا کرده، خبرهایی داریم، اما از اینکه این هزینه‌ها را از چه منابعی تامین کرده، بی‌اطلاعیم».

ایران در سال‌های گذشته با مشکلات اقتصادی بسیاری روبرو بوده است. تحریم‌های بین‌المللی که در نتیجه برنامه هسته‌ای ایران بر این کشور اعمال شد، آسیب جدی به اقتصاد این کشور زد. سقوط ارزش ریال ایران که به گفته کارشناسان در نتیجه سوء مدیریت دولت گذشته بود نیز بر معضلات اقتصادی ایران افزود.

قادری افزود: «متاسفانه دولت در بحث هدفمندی یارانه‌ها بیش از حد تعلل می‌کند. در واقع در این بحث دو ایراد و اشکال وجود دارد، یکی اینکه گروه‌های پردرآمد را از لیست دریافت یارانه نقدی حذف نکرده و دیگر اینکه به کسانی که از این لیست حذف‌شان کرده، فرصت اعتراض نداده است».

هدفمندی یارانه‌ها برنامه‌ای است که در دولت محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران به اجرا در آمد. بر این پایه یارانه‌ها از کالاها حذف و به صورت نقدی میان مردم توزیع می‌شود. این برنامه در اجرا مشکلات زیادی پیدا کرد از جمله یکسان بودن یارانه‌های دریافتی همه ایرانی‌ها با درآمدهای متفاوت. همچنین این برنامه دچار سوء مدیریت‌هایی شد که پرونده‌های آن همچنان در جریان است.

رئیس کمیته اقتصادی مجلس ایران اضافه کرد: «در واقع دولت در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به کندی حرکت می‌کند و به آنهایی که حذف شدند فرصت اعتراض نمی‌دهد تا اگر به ناحق حذف شده‌اند، بتوانند اعتراض کنند. دولت نباید بگوید همین است و غیر از این نیست؛ این مشکل ایجاد می‌کند».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter