English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

هزاران ترکمن از سوریه به ترکیه گریختند

آذوح: آژانس ترکی «مدیریت بلایا و شرایط اضطراری» (AFAD) اعلام کرد که با پیشروی نیروهای طرفدار حکومت سوریه در شمال شرق این کشور، در سه روز اخیر بیش از سه هزار نفر از مردم ترکمن و عرب از مرز عبور کرده و به ترکیه وارد شده‌اند.

به‌گزارش رویترز، بازپس‌گیری ربیعه در ۲۴ ژانویه / ۴ بهمن توسط نیروهای وفادار به بشار اسد خروج مردم را تشدید کرده است. ربیعه در استان لاذقیه قرار دارد و پیش از این تاریخ در دست نیروهای شورشی قرار داشت.

«مدیریت بلایا و شرایط اضطراری» گفته است مقامات محلی در گذرگاه پولویازی در مرز با استان هاتای (ختای) ترکیه در مجموع سه هزار و ۱۲۰ پناهجو را شناسایی کرده‌اند.

یک مقام ترکمن با بیان این‌که پناهجویان به اردوگاهی نزدیک به شهرک «یمادی» منتقل شده‌اند، گفت هزاران نفر دیگر ممکن است به این افراد ملحق شوند.

این مقام ترکمن افزود روس‌ها در طول دو روز گذشته به این منطقه حمله کردند. او گفت بسیاری از اهالی شهرها و روستاهای شمال لاذقیه منطقه را ترک کرده‌اند اما سه تا چهار هزار نفر غیرنظامی هنوز در آن‌جا مانده‌اند.

آنکارا نیروی هوایی روسیه را متهم به بمباران ترکمن‌ها در سوریه می‌کند. ترکمن‌ها اقلیت قومی در سوریه هستند که به ترک‌ها نزدیک‌اند. دولت ترکیه معتقد است که حملات هوایی به احتمال زیاد موج تازه‌ای از پناهجویان را به‌راه خواهد انداخت و بحران پناهجویی را تشدید خواهد کرد.

از سوی دیگر در مسکو وزارت دفاع اعلام کرد ویدئویی در اختیار دارد که نشان می‌دهد توپخانه ترکیه یک روستای مرزی سوریه را مورد حمله قرار داده است.

وزارت دفاع روسیه گفته است که این فیلم را فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه و یک گروه اپوزیسیون در اختیارش قرار داده‌اند. روس‌ها از ترکیه، ناتو و پنتاگون خواسته‌اند که در این‌باره توضیح دهند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter