English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

افزایش شدید بودجه پنتاگون در سال ۲۰۱۷

آذوح: وزارت دفاع آمریکا از بودجه در نظر گرفته‌شده این وزارتخانه برای سال آینده میلادی خبر داد. پنتاگون در نظر دارد ۵۰ درصد بودجه مبارزه با گروه «دولت اسلامی» (داعش) در سال مالی ۲۰۱۷ را افزایش دهد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه ۲ فوریه / ۱۳ بهمن اعلام کرد این بودجه در سال آینده میلادی به ۷,۵ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

اشتون کارتر افزود، همچنین بودجه سال ۲۰۱۷ وزارت دفاع آمریکا برای تقویت نیروهای آمریکایی در اروپا به‌منظور جلوگیری از «تجاوز روسیه» افزایش چهار برابری خواهد داشت.

به‌گفته وزیر دفاع آمریکا کل بودجه پنتاگون برای سال آینده میلادی ۵۸۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار است که به‌جز مواردی که ذکر شد ۷۱,۴ میلیارد دلار صرف تحقیقات و توسعه، ۸,۱ میلیارد دلار برای زیردریایی‌ها و ۱,۸ میلیارد دلار برای مهمات و تجهیزات در نظر گرفته شده است.

اشتون کارتر توضیح داد که پنج عامل کلیدی دلیل تعیین چنین بودجه‌ای بوده است: ظهور قدرت‌های بزرگ در روسیه و چین، تهدید کره شمالی علیه ایالات متحده و متحدانش در اقیانوس آرام، «نفوذ شوم» ایران علیه متحدان آمریکا در خلیج فارس، و ادامه مبارزه با داعش.

سال مالی آینده از یکم اکتبر ۲۰۱۶ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۷ است. جزئیات کل بودجه دفاعی آمریکا هفته آینده روشن خواهد شد.

پیش از این پیش‌بینی می‌شد که بودجه سال آینده آمریکا ۵۲۴ میلیارد دلار باشد. همین رقم نیز ۵۹ میلیارد دلار از بودجه دفاعی سال مالی قبل بیشتر بود.

بودجه نظامی ایالات متحده بزرگترین بودجه نظامی در جهان است و حتی بیشتر از بودجه دفاعی مجموع هشت ارتش بزرگ دیگر در جهان است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter