English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

فرمانده تیپ ۲۱ سپاه پاسداران در سوریه کشته شد

آذوح: محسن قاجاریان، فرمانده تیپ ۲۱ سپاه پاسداران امام رضا نیشابور در سوریه کشته شد.

به گزارش فارس خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران گزارش داد که قاجاریان صبح چهارشنبه ۱۴ بهمن، در درگیری‌های حامیان بشار اسد و مخالفان دولت کشته شد.

این خبرگزاری نوشت که این فرمانده سپاه در جنگ با «تکفیری‌ها» جان خود را از دست داد. در ادبیات رسانه‌های دولتی ایران تکفیری‌ها لقبی است که به مخالفان اسلام‌گرای بشار اسد همانند دولت اسلامی و جبهه النصره داده می‌شود.

محسن قاجاریان از سال ۱۳۸۹ به مقام فرماندهی تیپ زرهی ۲۱ امام رضای نیشابور منصوب شده بود. او در دوره جنگ ایران و عراق نیز در جبهه‌های جنگ حضور داشته است.

خبرگزاری فارس ۲۱ دی هم از کشته‌شدن پنج عضو دیگر سپاه پاسداران در سوریه خبر داده بود. این در حالی است که مقام‌های نظامی و دولتی جمهوری اسلامی ایران، حضور خود در سوریه را مستشاری اعلام کرده‌اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر هفته گذشته از استخدام و اعزام افغانستانی‌های مقیم ایران به جنگ سوریه خبر داده بود. خبرگزاری تسنیم تا به حال خبر کشته شدن دست‌کم پنج افغانستانی ساکن ایران را در جنگ سوریه منتشر کرده است. همچنین کمپین فعالان بلوچ مهر امسال از سوء استفاده سپاه پاسداران از فقر در استان بلوچستان و تطمیع مردم این منطقه برای اعزام به سوریه خبر داده بود.

بر اساس گزارش‌های غیر رسمی تا به حال بیش از ۱۸۰ عضو سپاه پاسداران و یا نیروهای اعزام شده از سوی ایران در درگیری‌های سوریه کشته شدند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter