English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رسانه ها: ترامپ و سندرز پیروز انتخابات نیوهمپشایر شدند

آذوح: روز سه شنبه رای دهندگان در ایالت نیوهمپشایر برای شرکت در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا به مراکز اخذ رای رفتند تا به کسی که می خواهند نامزد نهایی هر یک از احزاب جمهوریخواه یا دموکرات در انتخابات ماه نوامبر باشد، رای دهند.

رسانه های عمده خبری بر اساس نتایج اولیه آرا گزارش داده اند که در این انتخابات که میزان مشارکت بالا بود، برنی سندرز از حزب دموکرات و دونالد ترامپ از حزب جمهوریخواه پیروز نهایی این انتخابات هستند.

بیشتر مراکز اخذ رای ساعت ۷ شب به وقت محلی بسته شد. خبرگزاری ها پیش بینی کرده اند که انتخابات در نیوهمپشایر احتمالا رکورد میزان مشارکت پیشین را می شکند.

مقامات ایالتی تخمین زده اند که حدود ۵۵۰ هزار رای دهنده ممکن است در انتخابات روز سه شنبه شرکت کنند.

نتایج اولیه که پس از ساعت هفت شب از برخی از مراکز اخذ رای در رسانه ها منتشر شد برنی سندرز را با اختلاف قابل توجهی از هیلاری کلینتون جلوتر نشان می دهد.

در بین جمهوریخواهان نیز آرای دونالد ترامپ از دیگر رقبای هم حزبی اش بیشتر است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس و شبکه سی ان ان گفته اند برنی سندرز و دونالد ترامپ نامزدهای پیروز از احزاب دموکرات و جمهوریخواه در این انتخابات هستند.

تحلیلگران می گویند بسیاری از کسانی که روز سه شنبه به دونالد ترامپ رای دادند، نگران حضور مهاجران غیرقانونی در ایالات متحده آمریکا هستند. آقای ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود بارها گفته است بین آمریکا و مکزیک دیواری خواهد کشید که مانع ورود مهاجران غیرقانونی از آمریکای جنوبی به ایالات متحده شود و "پول احداث دیوار را نیز مکزیک خواهد پرداخت."

او همچنین مخالفت خود را با حضور پناهجویان سوری در آمریکا اعلام داشته و گفته است معلوم نیست که این افراد که مدارک و اسناد معتبری ندارند، آیا به داعش وابستگی دارند یا خیر. دونالد ترامپ وعده داده است این افراد را در صورت پیروزی در انتخابات از آمریکا بیرون خواهد کرد.

دونالد ترامپ همچنین از توافق جامع اتمی قدرت های جهانی با ایران انتقاد کرده و حتی آن را "مشکوک" توصیف کرده است، اما او همچون برخی از هم حزبی هایش نظیر تد کروز، به روشنی نگفته است که در صورت رسیدن به مقام ریاست جمهوری، آیا این توافق را  در روز اول "پاره" خواهد کرد یا خیر.

سخنان این نامزد میلیاردر که در پی حملات تروریستی پاریس و کالیفرنیا خواستار ممنوعیت موقت ورود همه مسلمان ها به آمریکا شده نیز جنجال برانگیز بوده است.

از سوی دیگر، سناتور برنی سندرز که برخی برچسب "سوسیالیست" بودن را به او می زنند، در سخنان انتخاباتی خود از فاصله طبقاتی در آمریکا انتقاد کرده و گفته است در صورت پیروزی یکی از کارهایی که خواهد کرد برخورد با بانک های بزرگ و محدود کردن آنها خواهد بود.

او همچنین خواستار از سرگیری روابط آمریکا با ایران شده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter