English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ترکیه نسبت به احتمال آواره شدن 600 هزار سوری دیگر هشدار داد

آذوح: نعمان قورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه، شامگاه دوشنبه، 8 فوریه، پس از پایان جلسه هیئت دولت گفت، آنکارا از بدتر شدن اوضاع در سوریه در اثر بمباران های روسیه و حمله نیروهای اسد به حلب و احتمال بی خانمان شدن دست کم 600 هزار آواره دیگر به سوی مرزهای این کشور نگران است.

معاون نخست وزیرترکیه، افزود:«حمله نیروهای اسد و روسیه منجر به آوارگی بیش از 200 هزار نفر شده است از این شمار آواره 65 هزار به سمت ترکیه فرار کرده و حدود 135 هزار در داخل سوریه مجبور به ترک خانه هایشان شدند».

نعمان قورتولموش گفت:«30 هزار سوری دیگر که اغلب زن و کودک هستند در نزدیکی گذرگان «اونجو بینار» ترکیه با شرایط بسیار سختی آواره شدند».

این مقام مسئول ترک، اظهار داشت:« در حال حاضر هدف اصلی ما متوقف کردن موج مهاجرت سوری ها و ارائه خدمات انسانی به هزلران آواره ای که در پشت مرزهای ترکیه گرفتار شدند».

بحران آوارگان و سفر آنگلا مرکل به ترکیه

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، روز دوشنبه ٨ فوریه، برای مذاکره با مقامات ترکیه در رابطه با بحران آوارگان وارد آنکارا شد.

مرکل در پایان سفر یک روزه اش به آنکارا در یک کنفرانس خبری گفت:« دو کشور در روزهای آینده از سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) خواهند خواست تا درکنترل سواحل ترکیه و مبارزه با قاچاقچیان انسان، کشورهای اروپایی را یاری نماید».

وی افزود:«در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل، در باره راه‌های مبارزه با قاچاقچیان انسان در آب‌های ترکیه گفتگو خواهیم کرد.

نشست وزرای «ناتو» روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در بروکسل برگزار می شود. قرار است در این نشست وزرای دفاع ناتو مسئله پناهندگان و موضوع بحران سوریه را بررسی کنند».

مقامات ترکیه می گویند، هم اکنون بیش از 2میلیون و 700هزار پناهجوی سوری و عراقی، در خاک این کشور اسکان داده شده‌اند.

کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، در تازه ترین گزارش خود، در مورد قاچاق انسان، اعلام داشته است که از اول سال جاری میلادی تا کنون، حدود 68000 پناهجو توانسته‌اند با گذشتن از دریای اژه وارد اروپا شوند.

همین گزارش می افزاید: درهمین دوره، 268 نفر نیز در جریان عبور از دریا جان خود را ازدست دادند.

انتقاد شدید مرکل و احمد اغلو از ادامه حملات روسیه

روز گذشته احمد داووداغلو نخست وزیر ترکیه، در کنفرانس مشترکی با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت که حدود 30 هزار نفر از پناهجویان سوری پشت مرزهای این کشور متمرکز شده اند.

وی افزود:«ترکیه در زمان مناسب به وضعیت این پناهجویان رسیدگی خواهد کرد، هر چند آنکارا قصد ندارد به تنهایی هزینۀ سنگین آوارگان سوری را متحمل شود».

از سوی دیگر آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان فدرآل، نیز ضمن ابراز تأثر شدید از وضعیت وحشتناک آوارگان سوری، دولت روسیه را نیز مورد سرزنش قرار داد که به دلیل بمباران‌های شدید و منظم شهر حلب و اطراف آن موجب آواره شدن ده‌ها هزار نفر از ساکنان غیرنظامی این مناطق شده است.

در نتیجۀ همین بمباران‌ها، ارتش آزاد سوریه، از مخالفان مسلح بشار اسد، از سه منطقۀ شمالی سوریه عقب نشینی کرده‌ است و به این ترتیب در محاصرۀ حملات کردها و ارتش سوریه از یک طرف و نیروهای داعش از طرف دیگر قرار گرفته‌ است.

اتحادیۀ اروپا با عقد پیمانی تعهد کرده است که برای ساماندهی پناهجویان سوری در ترکیه و کنترل بیشتر این کشور بر مرزهای خود 3 میلیارد یورو کمک مالی در اختیار آنکارا بگذارد.

در همین حال، گزارشگران حقوق بشر سازمان ملل با انتشار بیانیه ای رژیم بشار اسد را به کشتار هزاران زندانی این کشور متهم و از این کشتار به عنوان "سیاستی دولتی" یاد کرده اند. بر اساس این گزارش کشتار زندانیان سوری از جمله زنان و کودکان نتیجۀ شکنجه ها و بدرفتاری های رژیم بشار اسد است

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter