English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

انتقاد شدید ترکیه از سازمان ملل متحد و غرب در مورد وضعیت سوریه

آذوح: رهبران ترکیه سازمان ملل متحد و کشورهای دیگری را که ترکیه را برای گشودن مرزهای خود بروی هزاران آواره دیگر سوری زیر فشار گذاشته اند به باد انتقاد گرفته اند و آنها را به خودداری از بر عهده گرفتن بخشی از مسئولیت پذیرفتن آوارگان و متوقف ساختن بمباران های روسیه که موجب سرازیر شدن آوارگان شده است، متهم می کنند.

ترکیه حدود ۳ میلیون آواره – از جمله بیش از ۲ میلیون و ۶۰ هزار سوری – را قبول کرده است. اما با این حال، آنکارا اجازه نداده است جدید ترین موج آوارگان وارد ترکیه شود و بجای آن برای آنها در اردوگاه های مرزی داخل سوریه کمک فراهم می آورد.

این موضوع موجب شد کمیساریای عالی آوارگان و پناهجویان از ترکیه بخواهد تمام غیر نظامیانی را که از خطر فرار می کنند و در جستجوی حفاظت بین المللی هستند بپذیرد.

احمد داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری شورای امنیت سازمان ملل متحد و جامعه بین المللی را "دو رو" نامید و گفت آنها در حالی که از ترکیه می خواهند مرزهایش را باز کند، خودشان قدمی برای حل بحران سوریه یا متوقف ساختن بمباران روسیه بر نمی دارند.

داوود اوغلو همچنین گفت عملیات نظامی روسیه و سوریه کوششی برای بیرون راندن مردمی است که از بشار اسد حمایت نمی کنند. او گفت ترکیه با قبول آوارگانی که از حلب فرار می کنند، غیر مستقیم در آنچه او آ ن را "پاکسازی قومی" نامید سهیم خواهد شد.

در آنکارا، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری گفت سازمان ملل متحد ۴۵۵ میلیون دلار برای کمک  آوارگان فرستاده است، در حالی که ترکیه از سال ۲۰۱۱ ده میلیارد دلار خرج آوارگان کرده است.

داوود اوغلو همچنین نسبت به وقوع یک فاجعه انسانی، پس از آن که عملیات نظامی روسیه و سوریه یک مسیر ارسال کمک حیاتی بین ترکیه و حلب را بست، هشدار داد.

گروه پزشکان بدون مرز گفت حدود ۲۳ هزار نفر دیگر به سرپناه های فوری و حمایت در نزدیک مرز ترکیه نیاز دارند.

در این میان، خبرگراری دولتی ترکیه گفت مقامات نظامی یک گروه ۳۴ نفری را در مرز سوریه بازداشت کردند و یک چمدان حاوی چهار جلیقه انتحاری و مواد منفجره ضبط کردند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter