English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

توافق قدرت‌های جهان با ”آتش‌بس سراسری در سوریه”

آذوح: نشست مونیخ آلمان با هدف بحث و بررسی بر سر بحران سوریه، با توافق نیم بند قدرت های جهانی برای برقراری آتش بس در سوریه خاتمه یافت.

نمایندگان قدرت‌های جهان در این نشست بر سر راه حل سیاسی بحران سوریه توافق کردند. شرکت‌کنندگان این نشست در مورد ”کاهش خشونت و تحویل گسترده‌تر کمک‌های بشردوستانه از هوا و زمین” به توافق رسیدند.

به گزارش آرازنیوز به نقل از رویترز، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام این موضوع در نشست خبری مشترک با سرگئی لاوروف همتای روس خود و نیز استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان مل در امور سوریه، افزود ظرف ها در این نشست با پایان یافتن بخشی از حملات ظرف یک هفته موافقت کرده اند.

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا آتش بس سوریه شامل دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره نمی شود.

جان کری افزود که یک کارگروه سازمان ملل برای اطمینان از دسترسی یافتن غیرنظامیان همه طرف ها به کمک ایجاد خواهد شد. وی این خبر را در کنار سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه و استفان دی میستورا فرستاده ویژه سازمان ملل اعلام کرد.

آقای کری در این کنفرانس بار دیگر تکرار کرد که حملات هوایی روسیه نیروهای مخالف را هدف می گیرد نه به گفته مسکو گروه های تروریستی را.

اما هر دو دیپلمات موافقت کردند که گفت‌وگوها با شرکت دولت سوریه و شورشیان باید در اسرع وقت شروع شود.

پیشتر در آستانه از سرگیری مذاکرات سوریه در مونیخ گزارش شده بود که تقاضای آمریکا برای برقراری فوری آتش‌بس با مخالفت روسیه مواجه شده.

روسیه پیشنهاد داده بود که از اول ماه مارس در سوریه آتش‌بس اعلام شود. اما مقام های آمریکایی گفتند بر این باورند که روسیه و نیروهای دولت بشار اسد می‌خواهند برای انجام حملات بیشتر به شورشیان سه هفته زمان بخرند.

نمایندگان مخالفان حکومت سوریه و همچنین بعضی از کشورها از جمله آمریکا و ترکیه، روسیه را متهم کرده‌اند که با انجام حملات هوایی سنگین موجب شکست مذاکرات صلح شده است.

جنگ داخلی سوریه در ۵ سال گذشته به آوارگی دستکم ۸ میلیون نفر و کشته شدن بیش از ۳۰۰ هزار نفر انجامیده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter