English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بررسی خطر نابودی دریاچه اورمیه در برنامه نوبت شما در بی بی سی

آذوح: به گفته مقام‌هاى سازمان حفاظت از محیط زیست ایران، آب دریاچه ارومیه در برخی نقاط تا ۱۰ کیلومتر پس روى کرده و با ادامه روند فعلى این دریاچه خشک مى‌شود. محمدباقر صدوق معاون محیط طبیعی این سازمان، با اشاره به خطراتی که زندگی شش میلیون نفر در اطراف این منطقه را تهدید می کند، گفته است که با خشک شدن دریاچه ارومیه، نمک موجود آن به صورت گرد و غبار و توفان بر سر مردم منطقه خواهد ریخت. آقای صدوق به خبرنگاران گفته است " با کاغذبازی و مصوبه به جایی نمی‌رسیم و با روند فعلی دریاچه خشک می‌‌شود."

به نظر شما تاثیر خشک شدن دریاچه ارومیه بر منطقه چه خواهد بود؟ اگر شما در این منطقه زندگی می کنید، آیا تغییر وضعیت دریاچه ارومیه بر زندگی شما تاثیری داشته است؟

دریاچه ارومیه با ۵۰ هزار هکتار در شمال غربی ایران و در منطقه آذربایجان واقع شده‌است. این دریاچه بزرگ‌ترین دریاچه داخلی ایران و دومین دریاچه آب شور جهان است. زمانی دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین آبگیر دائمی آسیای غربی به شمار می‌رفت و بعد از مرداب انزلی از جالب‌ترین زیستگاه‌های طبیعی جانواران در ایران محسوب می‌شد.

دریاچه ارومیه همچنین دارای ۱۰۲ جزیره بود که همه آن‌ها از سوی سازمان یونسکو به عنوان اندوخته‌های طبیعی جهان ثبت شده است.

فکر می کنید دلایل به وجود آمدن مشکلات زیست محیطی مانند خشک شدن دریاچه ارومیه چیست؟ به نظر شما آینده دریاچه ارومیه چه می شود و در شرایط فعلی چطور می شود این دریاچه را نجات داد؟

برنامه نوبت شما در روز یکشنبه 18 تیر (11 ژوئن)ساعت 19:00 به وقت ایران، به این موضوع اختصاص دارد.

شما مى‌توانید با قرار دادن شماره تماس خود در بخش نظرات وب‌سایت، ارسال ایمیل به نشانى shoma@bbc. co. uk یا تماس با شماره‌های ۰۰۴۴۲۰۷۷۶۵۲۰۴۸ و ۰۰۴۴۲۰۷۷۶۵۰۵۰۵ در برنامه «نوبت شما» شرکت کنید.

همچنین می‌توانید شماره تماس خود یا نظرات خود را از طریق پیامک (اس‌ام اس) به شماره‌های۰۰۴۴۷۷۸۶۲۰۰۵۴۸ یا ۰۰۴۴۷۷۸۶۲۰۱۱۲۷ ارسال کنید.

در تویی‌تر می‌توانید نظرات خود را از طریق nowbat@ به ما بفرستید: www. twitter. com/nowbatاگر مى‌خواهید به صورت تصویرى با وب‌کم در برنامه شرکت کنید، لطفاً  ایمیل بزنید تا شما را راهنمایی کنیم.

بی بی سی فارسی

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter