English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

سردار جلالی: طرح شورای رهبری هماهنگ با استراتژی دشمن است

آذوح: غلامرضا جلالی رئيس سازمان پدافند غیرعامل ایران در سخنانی اظهار داشت که کسانی که مسئله شورای رهبری را طرح می‌کنند یا صلاحیت شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند، هماهنگ با استراتژی دشمن عملی می‌کنند.

در مراسم چهلمین روز کشته شدن نیروهای ایرانی در سوریه در منطقه ۱۷ تهران، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران سخنرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا او در سخنانش کسانی که خواهان شورایی شدن رهبری جمهوری اسلامی هستند یا صلاحیت شورای نگهبان را زیر سوال می‌برند را هماهنگ با "استراتژی دشمن" دانست و گفت: «تضعیف شورای نگهبان و رهبری جزئی از استراتژی دشمن و خواسته دشمن است و هر کسی که به هر دلیل و با هر انگیزه‌ای تلاش کند که مؤلفه رهبری و شخص رهبری در کشور ما ضعیف شود، حتماً درون استراتژی دشمن بازی کرده است.»

حدود دو ماه پیش و در آستانه انتخابات مجلس خبرگان، اکبر هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا گفت که گروهی برای انتخاب رهبری در صورت پیشامد حادثه‌ای تعیین شده است. او افزود که در قانون اساسی، رهبری در آغاز شورایی بوده است. این سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت با واکنش‌های تند اصول‌گرایان روبرو شد.

پس از رد صلاحیت‌های گسترده نامزدهای انتخابات خبرگان نیز رفسنجانی با اشاره به شورای نگهبان گفت: «چه کسی صلاحیت خود شما را تایید کرده است؟»

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران در ادامه سخنانش به "مخالفت دشمن با شورای نگهبان" اشاره کرد و مدعی شد که انگلیس جریانی را علیه شورای نگهبان خط‌دهی و سازماندهی می‌کند و عده‌ای هم در داخل کشور از این "جریان" تبعیت می‌کنند.

ایران؛ ابرقدرت نرم منطقه

سردار جلالی قدرت ایران در منطقه را دارای دو بخش فیزیکی و قدرت نرم دانست که بخش فیزیکی شامل تجهیزات و تسلیحات نظامی است. او در تشریح قدرت نرم جمهوری اسلامی گفت: «قدرت نرم یعنی میزان نفوذ کلام رهبری در دنیا و کشور، یعنی فصل الخطاب بودن در کشور، منطقه و جهان.»

این فرمانده نظامی سپس اظهار داشت که همه تلاش می‌کنند این قدرت رهبری را کاهش دهند و گفت: «ما امروز در دنیا یک ابر قدرت نرم هستیم، قادریم هر نوع تهدید در کشور و منطقه را صرفاً با قدرت نرم پاسخ دهیم، ما هر حادثه ای را حتی بلوای امنیتی مانند فتنه ۸۸ را با قدرت نرم یعنی با حضور مردم حل کرده و پاسخ می دهیم.»

جلالی با این مقدمه وارد بحث انتخابات هفتم اسفند شد و گفت انتخابات به این دلیل مهم است که یک انتخابات واقعی است، اگر مهندسی‌شده بود این میزان از حساسیت برای آن وجود نداشت.

با رد صلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلبان برای مجلس شورای اسلامی و نیز رد صلاحیت چهره‌هایی چون حسن خمینی و موسوی بجنوردی برای عضویت در مجلس خبرگان، گروهی از ناظران بر این عقیده‌اند که این انتخابات از پیش مهندسی شده و در نتیجه شرکت در آن بی‌فایده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ایران بار دیگر به انگلیس اشاره کرد و مدعی شد که آنها تلاش می‌کنند انتخابات در ایران "شکل نگیرد" و نیز به دنبال دو قطبی شدن جامعه ایران هستند و به گفته او می‌خواهند "فتنه ۸۸" را دوباره تکرار کنند.

اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از سوی جناح اقتدارگرا "فتنه" نامگذاری شده است.

انتخابات دهمین دور مجلس شورای اسلامی و پنجمین دور خبرگان رهبری روز ۷ اسفند (۲۶ فوریه) برگزار می‌شود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter