English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

احضار خانواده آقای عباس لسانی فعال ملی مدنی آزربایجان به دادگاه اردبیل!*****

آذوح: همسر و دو پسر فعال ملی مدنی آزربایجان آقای عباس لسانی ، به دادیاری شعبه دو  اردبیل احضار شدند!

بنا به اطلاعات دریافتی از خانواده و نزدیکان این فعال ملی و مدنی آزربایجان که خود در حال گذراندن 1سال محکومیت نا بحق خود در اعتراض به خشکانده شدن دریاچه ارومیه، در تبعید در زندان شیراز بسر میبرند،همسر وی خانم رقیه محمد علیزاده و دو پسر ایشان آقایان علی ومهدی لسانی با احضار قاضی طاهری فرد به دادیاری شعبه دو  اردبیل احضار شدند!

بنا به احضاریه آقای طاهری فرد،خانم رقیه محمد علیزاده و آقایان علی و مهدی لسانی باید تا پنج روز آینده در دادگاه حاضر شوند و در غیر اینصورت حکم جلب برای آنان صادر خواهد شد.

خاطر نشان میسازیم علت احضار خانواده آقای عباس لسانی، برگزاری مراسم جشن تولد برای ایشان با حضور فعالین ملی مدنی در منزل خود، حضور در منزل سعید متین پور و دیدار با ایشان موقع آزادی از زندان  عنوان شده است!

 

به نظر میرسد، نیروهای اطلاعاتی و عوامل اجرایی آنها درصدد اعمال فشارهای روحی و روانی بیشتر بر اعضای خانواده آقای لسانی، سعی بر محدود کردن . یا خنثی سازی فعالیت های مدنی و قانونی آنها دارند.

 

این در حالی است که آقای لسانی که هم اکنون در زندان عادل آباد شیراز دوره حبس تبعیدی اش را سپری می کند، در طی تماس با نزدیکانش بیان کرده است: هیچ اقدامی او را از مبارزات برحق و قانونی اش بازنخواهد داشت. اگر آرمان مبارزات مدنی ما احقاق حقوق ملی مدنی آذربایجان با روش های مدنی و قانونی  است و  اگر ماهیت مطالبات و خواسته های ما بحق می باشد، در این مبارزه ملی مان، بایستی برای هر هزینه ای آماده باشیم.

 

خانم علیزاده و فرزندان ایشان عنوان کرده اند که با حضور در دادیاری، از حق سکوت خود استفاده نموده و به هیچ یک از سوالات  بازجویی، پاسخ نخواهند داد.

 

برخی از فعالین ملی_مدنی آذربایجانی نیز اعلام داشته اند، در صورت ادامه فشار بر خانواده لسانی و یا حبس اعضای خانواده شان، بطور قطع، عکس العمل خواهند داد. چرا که این اقدام نیروهای اطلاعاتی، قضایی و اجرایی را غیر قانونی، غیر انسانی و گستاخانه تلقی میکنند.

آذوح

 

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter