English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بریتانیا هم از همکاری میان کُردها، نظام اسد و روسیه اعلام نگرانی کرد

آذوح: بریتانیا روز سه‌شنبه ۲۳ فوریه نسبت به وجود همکاری میان نیروهای کُرد، نظام بشار اسد و نیروی هوایی روسیه، ابراز نگرانی کرد.

این در حالی است که ترکیه تاکید کرد که نیروهای کُرد سوریه از حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) دستور می‌گیرد؛ حزبی که آنکارا آن را گروهی «تروریستی» می‌داند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه بریتانیا در سخنانی در پارلمان این کشور گفت: «آن‌چه در هفته‌های اخیر شاهد بودیم، حامل نشانه‌هایی نگران کننده از وجود همکاری میان نیروهای کُرد، نظام سوریه و نیروی هوایی روسیه دارد؛ مساله‌ای که باعث می‌شود نسبت به نسبت به نقش کُردها در همه این تحولات خوشبین نباشیم».

در آنکارا نیز احمد داوود اغلو نخست وزیر ترکیه در جلسه پارلمان گفت که واحدهای حمایت از خلق کُرد در سوریه از حزب کارگران کُردستان که برای دست‌یابی کُردها به خودمختاری در جنوب شرق ترکیه در حال جنگ است، دستور می‌گیرند.

داوود اغلو افزود که متهم کردن حزب کارگران کُردستان به دست داشتن در انفجار انتحاری هفته گذشته در آنکارا -که دستکم ۲۸ تن را کشت- تلاشی برای تبرئه واحدهای حمایت از خُلق کُرد است. او افزود که دو گروه در این انفجار همکاری داشتند.

از سویی نعمان قورتولموش معاون نخست وزیر ترکیه، سه‌شنبه در کنفرانسی خبری گفت: «حق ترکیه برای دفاع از سرزمین‌های خود در صورت قرار گرفتن در معرض حمله واحدهای خلق کُرد، محفوظ است».

او افزود که ترکیه از روند صلح در سوریه به صورت کلی حمایت می‌کند اما نسبت به هرگونه حمله روسیه علیه مواضع اپوزیسیون میانه‌رو، نگران است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter