English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آمریکا و روسیه بر سر آغاز آتش‌بس در سوریه از روز شنبه توافق کردند

آذوح: منابع دیپلماتیک غربی دوشنبه ۲۲ فوریه اعلام کردند که آمریکا و روسیه به پیش‌نویس توافقی برای آتش بس در سوریه از روز شنبه ۲۷ فوریه آینده دست یافتند. این آتش بس، گروه‌های دولت اسلامی موسوم به داعش و جبهه النصره شاخه القاعده در سوریه را مستثنی می‌کند.

این پیش‌نویس شامل دعوت از گروه‌های موافق این اقدام برای آغاز آتش بس از ظهر جمعه ۲۶ فوریه است.

ریاض حجاب رئیس هیئت عالی مذاکره کننده اپوزیسیون سوریه در این باره گفت که گروه‌های انقلابی، به شرط وجود میانجی‌گری بین‌الملی، با این آتش‌بس موقت، به صورت اولیه موافقت کرده‌اند.

ریاض حجاب همچنین خواستار فراهم شدن تضمین‌هایی بین‌المللی برای مجبور کردن روسیه، ایران و شبه‌نظامیان فرقه‌گرای وابسته به پایبندی به آتش‌بس و پایان محاصره مناطق مختلف، تامین رسیدن کمک‌ها به محاصره‌شدگان و آزادی زندانیان شد.

در همین حال هیئت عالی مذاکره کننده اپوزیسیون دوشنبه در ریاض پایتخت سعودی برای بحث بر سر آتش بس احتمالی، تشکیل جلسه داد.

ریاض حجاب گفت که علاوه بر بحث بر سر توافق صورت گرفته میان آمریکا و روسیه توسط اعضای هیئت عالی، جلسات دوجانبه‌ای میان هیئت و نمایندگان کشورهای غربی برگزار خواهد شد.

در نشستی که ریاض حجاب با نمایندگان گروه‌های اپوزیسیون سوریه برگزار شد، بر سر آتش‌بس موقت بحث شد. حاضران در این جلسه بر ضرورت وجود تضمین‌های بین‌المللی به منظور پایبندی نظام سوریه و هم‌پیمانانش به آتش‌بس، تاکید کردند.

هادی البحره رئیس پیشین ائتلاف ملی اپوزیسیون سوریه تاکید کرد که آتش‌بس، به پایبندی نظام و روسیه، به توقف بمباران‌ها مرتبط است. او د گفت‌وگو با «العربیه» افزود که مسکو باید بر ایران و شبه‌نظامیان وابسته به نظام فشار بیاورد تا حملات خود را متوقف کنند.

محمد علوش نماینده گروه جیش‌الاسلام و از مذاکره کنندگان ارشد در مذاکرات ژنو ۳ هم در مصاحبه با شبکه «الحدث» گفت که آتش‌بس، اقدامی موقف است که از پیش برای آن برنامه ریزی نشده بود.

علوش در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق الاوسط» هم گفت که گروه داعش، در پی تهدید سعودی-ترکی برای مداخله زمینی در سوریه، ۲۵ روستا در حومه حلب را به نظام سوریه تسلیم کرد. او ادامه داد که خبرهایی مبنی بر آمادگی داعش برای تسلیم شهر الرقه (مرکز این گروه در سوریه) به نظام اسد وجود دارد؛ مساله‌ای که نشان از همکاری امنیتی میان این گروه و نظام اسد دارد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter