English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

تشخیص سرطان در «۱۰ دقیقه»

آذوح: دانشمندان موفق به ابداع روشی شده‌اند که تنها با آزمایش بزاق دهان می‌توان وجود سرطان در بدن را تشخیص داد.

به گزارش دیلی تلگراف، در این آزمایش که از روش بافت‌برداری مایع برای تشخیص سرطان استفاده می‌شود، نتیجه وجود تومور در بدن در کمتر از ده دقیقه مشخص می‌شود و می‌توان آن را در خانه هم انجام داد.

دکتر دیوید ونگ، استاد تومور شناسی دانشگاه کالیفرنیا در لس آنجلس، که این روش را ابداع کرده، در توضیح آن می‌گوید که دی ان ای یک تومور در سطح مواد مایع بدن در گردش است؛ بنابراین با این روش می‌توان وجود آن را تشخیص داد.

بنابر گفته متخصصان، نتیجه این آزمایش صد در صد دقیق و نتیجه آن درست است.

در حال حاضر تشخیص سرطان توسط آزمایش خون و بعد از بافت‌برداری اولیه ممکن است. اما نتیجه آزمایش خون لزوما درست نیست و تنها پس از شک اولیه پزشکان و بافت‌برداری انجام می‌شود.

اما در این روش تازه، تنها با یک قطره از بزاق دهان، می‌توان از وجود تومور، حتی در مراحل بسیار اولیه شکل‌گیری‌اش، باخبر شد. به گزارش ای بی سی نت، این روش درد و خونریزی ندارد و قیمت تمام شده آن، نسبت به سایر آزمایش‌های موجود، بسیار ارزان و چیزی کمتر از بیست دلار است.

این روش تا اواخر سال جاری میلادی برای تشخیص سرطان ریه وارد سیستم پزشکی آمریکا خواهد شد. دکتر ونگ امیدوار است تا دو سال آینده استفاده همگانی از این روش به تصویب اداره سنجش دارو و مواد غذایی آمریکا برسد. او می‌گوید «اگر اثری از تومور در مواد مایع بدن کسی باشد، این روش آن را پیدا خواهد کرد.»

تشخیص زودهنگام سرطان یکی از مهمترین قدم‌ها برای درمان آن است. با این روش، افرادی که سابقه سرطان را در خانواده دارند، می‌توانند در خانه‌هایشان به طور مرتب خود را آزمایش کنند. دکتر ونگ که امیدوار است تا آخر دهه جاری میلادی از این روش در بریتانیا هم استفاده شود، می‌گوید که ممکن است به زودی امکان آزمایش و تشخیص چند سرطان همزمان هم با این روش ممکن باشد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter