English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ايران عامل حمله به سفارت سعودى را آزاد كرد

آذوح: برخى رسانه ها در ايران گزارش دادند که حسن کردمیهن، عامل حمله به سفارت عربستان در تهران آزاد شده است.

اين در حالى است كه على شمخانى دبیر شورای عالی امنیت ملی ايران ماه گذشته اعلام كرده بود كه عاملان حمله به سفارت شناسایی شده و پرونده آنها به قوه قضائیه ارائه شد و در شرف محاکمه هستند.

سايت " سحام نيوز"، به نقل از سایت "زیتو ن" كه از «منابع آگاه» خود در تهران نقل كرده بود كه خبر آزادی کردمیهن را تایید کرده، اما تاکنون خبری از نحوی آزادی او و صدور قرار احتمالی منتشر نشده است.

خبر دستگیری او به اتهام داشتن نقش کلیدی در حمله به سفارت سعودى، در حالی در رسانه‌های ایران منتشر شده بود که این روحانی، از سخنرانان بسیار بانفوذ هیات‌های بسیجی و مدیر چند مجموعه فرهنگی اصولگرا بوده است.

همزمان با ذکر نام او در رسانه‌ها، غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی دستگاه قضایی ایران اعلام کرده که فرد بازداشت شده نه تنها «در این ماجرا دخیل بوده» بلکه «برخی دستورات را داده است.»

حسن کردمیهن، اما، بعد از حمله به سفارت عربستان، حرف‌هایی را بر زبان راند که شاید نباید می زد. او در یک سخنرانی خبرساز گفت به عنوان کسی که شهرت دارد همیشه «مطابق با منویات آقا حرکت کرده است و همیشه حرف آقا را زودتر متوجه می‌شده» از حمله به سفارت حمایت می‌کند. این روحانی افزود: «انتظار نداریم که آقا در این فضای بین‌المللی این کار را تأیید کنند ولی تقبیح نکردند.»

دولت ایران به اشکال مختلف تلاش مى كند از زیر بار مسئولیت خود در قبال تجاوز به سفارت پادشاهی سعودی در تهران و کنسولگری آن در مشهد شانه خالی کند و آن را به عوامل خودسر منتسب کند.

پس از موج گسترده واکنش‌های بین‌المللی در محکومیت حمله به سفارتخانه‌ها در ایران و همچنین قطع ارتباط کشورهای زیادی از جهان عرب با ایران، موضع‌گیری رسمی جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کند مسئولیت خود در این ماجرا را کتمان کند، لیکن این کشور کماکان به مداخله در امور کشورهای همسایه و حمایت از تروریسم در جهان عرب و رفتارهای خصمانه بر علیه پادشاهی سعودی ادامه می‌دهد.

از سوی دیگر، طرف سعودی اعلام کرده است تا زمانی که ایران مسئولیت‌های قانونی خود را نپذیرد و از رفتارهای مداخله‌جویانه خود دست برندارد، عادی‌سازی روابط ایران و جهان عرب در آینده نزدیک محتمل نخواهد بود.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter