English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

رویترز: حل مشکل بیمه نفتکش‌های ایران دو تا سه ماه دیگر زمان می‌برد

آذوح: خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه، ۱۱ اسفندماه، در گزارشی به نقل از مدیر «بزرگ‌ترین شرکت مستقل نفتکش‌ در جهان» خبر داد که در پی لغو تحریم‌ها، حل مشکل بیمه نفتکش‌های ایران احتمالا دو تا سه ماه دیگر زمان خواهد برد.

این خبرگزاری در گزارش خود می‌گوید که این مشکل بیمه‌ای می‌تواند بر قصد جمهوری اسلامی برای افزایش چشمگیر صادرات نفت خود در آینده نزدیک اثر منفی داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید که ایران انتظار داشت که بعد از لغو تحریم‌های بین‌المللی به دنبال توافق اتمی با گروه ۵+۱، به سرعت صادرات نفت خام خود را افزایش دهد، اما ظاهرا ایران هنوز باید چند ماهی با مشکلات مالی و بیمه دست و پنجه نرم کند.

به گفته رابرت مک‌لیود، مدیرکل شرکت «فرانت‌لاین»، بزرگ‌ترین شرکت نفتکش مستقل در جهان، که در اسلو، پایتخت نروژ، مسقر است «هنوز مشکلات پابرجاست، خصوصا در زمینه بیمه و پرداخت‌ها که کماکان ادامه دارد و انتظار ما بر این است که این وضع تا دو سه ماه آینده ادامه یابد».

وزارت نفت در دولت حسن روحانی پیشتر اعلام کرده بود که به محض برچیده شدن تحریم‌ها، صادرات نفت کشور روزانه نیم میلیون بشکه افزایش خواهد یافت و در نیمه دوم سال جاری میلادی دوباره به همین میزان بر صادرات نفت کشور افزوده خواهد شد.

در همین زمینه بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، روز سه‌شنبه اعلام کرد که صادرات نفت کشور در یک ماه گذشته به یک میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است.

صادرات نفت ایران در دوران تحریم کمی بیش از یک میلیون بشکه در روز بود که البته ایران روزانه بیش از ۳۰۰ هزار بشکه میعانات گازی نیز صادر می‌کرد.

اما رویترز می‌نویسد که، بر اساس تحقیقات این خبرگزاری، تولید نفت ایران از آخر سال گذشته تاکنون مجموعا ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

این خبرگزاری در ادامه می‌نویسد که مشکل اصلی پابرجا بودن محدودیت‌های اعمال شده توسط آمریکا سر راه شرکت‌ها و شهروندان این کشور برای معامله با ایران است.

رویترز اخیرا نیز گزارش داده بود که به دلیل مشکل عدم دریافت خدمات بیمه از شرکت‌های آمریکایی، ژاپن احتمالا مجبور به قطع واردات نفت از ایران در ماه مارس شود.

به گفته آقای مک‌لیود، بخش اعظم نفتکش‌های ایران فعلا به عنوان انبار نفت روی آب استفاده می‌شوند.

ایران در دوران تحریم‌های بین‌المللی اقتصادی ۳۰ تا ۵۰ میلیون بشکه نفت بی‌مشتری خود را در نفتکش‌های عظیم روی آب ذخیره کرد و اکنون منتظر قراردادهای جدید برای صادرات این ذخایر است.

به گفته مدیر شرکت فرونت‌لاین،‌ پس از رفع مشکلات بیمه‌ای، ایران می‌تواند روی نفتکش‌های بین‌المللی حساب کرده و برنامه خود برای افزایش صادرات نفت خام را به اجرا گذارد.

به گفته او، ایران شاید در سال جاری میلادی صادرات نفت خود را به ۱.۲ تا دو میلیون بشکه در روز برساند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter