English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

بابک زنجانی به اعدام محکوم شد

آذوح: بابک زنجانی متهم به فساد مالی، به اعدام محکوم شد.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، روز یکشنبه ۱۶ اسفند در نشست خبری خود به خبرنگاران گفت که بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده از سوی دادگاه مفسد فی الارض شناخته شده و محکوم به اعدام شده‌اند.

بر اساس این حکم بدوی، متهمان همچنین به رد مال شاکی و شرکت ملی نفت ایران و جزای نقدی یک چهارم پولشویی محکوم شده‌اند.

بابک زنجانی، میلیارد ایرانی به اتهام بدهی چند هزار میلیاردی و پرداخت نکردن پول نفت دولت محاکمه شد. او در طی جلسات دادگاه، تحریم بانکی ایران را دلیل پرداخت نکردن بدهی خود به دولت ایران اعلام کرد و وعده داد که این بدهی را پرداخت کند اما مقامات دولت ایران اعلام کردند که هیچ پولی از سوی بابک زنجانی دریافت نکرده‌اند.

مقامات جمهوری اسلامی بدهی بابک زنجانی به دولت را حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو اعلام کرده‌اند که بخشی از آن به پول فروش نفت ایران در دوران تحریم باز می‌گردد.

دولت ایران تحت فشار تحریم‌های بین‌المللی و ناکامی در فروش نفت، بخشی از این کار را به اشخاص و نهادهای واسطه از جمله بابک زنجانی واگذار کرد. بخش دیگری بدهی آقای زنجانی مربوط به پول نقدی است که به گفته رئیس جمهوری ایران، حسن روحانی، دولت در اختیارش گذاشت تا بخشی از بدهی‌های خارجی دولت را پرداخت کند که این کار هم انجام نشده است.

بابک زنجانی روابط نزدیکی با دولت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری پیشین ایران داشت. با این حال، برخی از او به عنوان یک کارآفرین نام برده اند که در خارج و داخل ایران مشاغل زیادی ایجاد کرده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter