English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پلیس آلمان: به اسناد محرمانه "دولت اسلامی" دست یافته‌ایم

آذوح: نهادهای امنیتی و پلیس آلمان به اسنادی "محرمانه، مهم و درونی" از گروه تروریستی "دولت اسلامی" دست یافته‌اند. این اسناد حاوی پرسشنامه‌هایی است که هویت اسلام‌گرایان آلمانی را که در سوریه یا عراق جنگیده‌اند فاش می‌کند.

اداره آگاهی آلمان (BKA) موفق شده به اسناد محرمانه و مهم گروه تروریستی "دولت اسلامی" دست یابد. این اسناد حاوی اطلاعاتی گسترده درباره ستیزه‌جویان آلمانی است که با این گروه اسلامگرا در مناطق جنگی همکاری داشته‌اند.

اداره آگاهی آلمان تایید کرده که این اسناد از درون گروه "دولت اسلامی" به بیرون درز کرده است. اسناد محرمانه شامل پرسش‌نامه‌هایی است که افراد پیوسته به دولت اسلامی پس از ورود به سوریه موظف به پر کردن آنها هستند.

شبکه اول تلویزیون آلمان و روزنامه "زود دویچه" در روز سه‌شنبه (۸ مارس) گزارش دادند که گروه دولت اسلامی از جهادگرایان خارجی می‌خواهد که اطلاعات شخصی و تخصص‌های خود را در این پرسش‌نامه درج کنند.

سخنگوی اداره آگاهی آلمان در این باره گفت: «ما بر این باوریم که اسناد به‌دست آمده به احتمال بسیار زیاد اصل و واقعی هستند.» این مقام پلیس جنایی فدرال آلمان افزود که بر اساس اسناد به دست آمده "تدابیری پیشگیرانه" در ارتباط با این افراد اتخاذ شده و "پیگردهای قضایی" نیز به جریان افتاده است.

مقام‌های امنیتی آلمان درباره حجم اسناد به‌دست آمده سکوت کرده و جزییات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده‌اند. اما بنا به گزارش خبرنگارانی که برخی از این اسناد را دیده‌اند، پرسش‌نامه‌های "دولت اسلامی" شامل ۲۳ پرسش است. نام اصلی داوطلب، نام انتخابی برای جنگجویان و محل قبلی سکونت افراد در این اسناد ثبت شده‌اند.

در این اسناد "دولت اسلامی" می‌خواهد که "تازه‌واردها" به پرسش‌هایی درباره گرایشات و تحصیلات دینی، تجربیات خود در زمینه "جهاد"، راه‌های ورود به سوریه و سرانجام نام قاچاقچیانی که سفر آنها به سوریه را میسر کرده‌اند، پاسخ دهند.

"جنگجویان تازه‌کار" حتی در این پرسش‌نامه‌ها می‌توانند بطور مثال قید کنند که آیا مایل به انجام "ترور انتحاری" هستند یا نه.

به گفته کارشناسان تهیه این پرسشنامه‌ها و بایگانی آنها بیانگر "دستگاه بوروکراتیکی" است که در درون این گروه تروریستی وظایفی هم‌چون یک "دولت متعارف" را انجام می‌دهد.

اسناد باارزش امنیتی

مجموعه اسناد به دست آمده به ماموران پلیس و نهادهای امنیتی آلمان این امکان را می‌دهد که پرونده‌های قضایی جدیدی برای حامیان گروه تروریستی "دولت اسلامی" در آلمان بگشایند.

بنا به گزارش‌های رسیده اداره آگاهی آلمان به نام افرادی دست یافته که در سوریه در صفوف جهادگرایان جنگیده‌اند، اما هویت آنان تا کنون برای نهادهای امنیتی آلمان روشن نبوده‌است.

به گفته کارشناسان امنیتی آلمان یکی از موانع بر سر تعقیب قضایی "جهادگرایان آلمانی" اثبات همکاری آنان با گروه "دولت اسلامی" است. حال با دست‌یابی نهادهای قضایی آلمان به این اسناد نه تنها شناسایی این افراد میسر شده‌، بلکه اثبات همکاری آنان با گروه تروریستی "دولت اسلامی" به وسیله خود اسلام‌گرایان نیز تایید شده است.

بنا به ارزیابی نهادهای امنیتی آلمان تا کنون در مجموع حدود ۸۰۰ اسلام‌گرا از آلمان در مناطق جنگی سوریه و عراق حضور داشته‌اند. در این میان حدود ۱۳۰ نفر از آنان در نبردهای مختلف در این مناطق کشته شده‌اند.

حدود یک‌سوم این اسلام‌گرایان نیز احتمالاً از مناطق جنگی به آلمان بازگشته‌اند که برخی از سوی پلیس شناسایی شده و هویت برخی نیز تا کنون روشن نشده است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter