English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

پورمحمدی: همکاری زنجانی در حکمش موثر خواهد بود

آذوح: مصطفی پور محمدی، وزیر دادگستری صبح سه‌شنبه ۱۸ اسفند گفت همکاری بابک زنجانی در پرداخت بدهی‌هایش می‌تواند در تجدید نظر در حکم اعدام او موثر باشد.

خبرگزاری ایسنا به نقل از پورمحمدی نوشت: «ما هر وقت پول را در حساب بانکی‌مان دیدیم می‌گوییم که او همکاری کرده است.»

رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی به رسانه‌ها گفته که موکلش پس از صدور حکم اعدام عنوان کرده که بدهی‌هایش را پرداخت خواهد کرد. پورمحمدی در این زمینه گفته است: « حرف، شعار، آدرس، شماره حساب دادن و خواستن یعنی کلاهبرداری جدید.»

شاکی اصلی بابک زنجانی، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت دولت روحانی است. زنجانی به اتهام پرداخت نکردن بدهی هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی خود به وزارت نفت، دی‌ماه سال ۱۳۹۲ بازداشت شد.

رئیس کمیته پیگیری پرونده زنجانی در مجلس گفته است دستکم ۵۰ الی ۶۰درصد افراد سیاسی خاص در پرونده زنجانی دست داشته‌اند.

بابک زنجانی در دولت احمدی‌نژاد، عامل دور زدن تحریم‌‌ها با همکاری و پشتیبانی قاطع سپاه پاسداران بوده است. آن گونه که وکیل بابک زنجانی اعلام کرده، او در واکنش به صدور حکم اعدام علیه خودش گفته است: «من که همه هدفم خدمت به نظام بود و به نظام کمک کردم.»

بسیاری، صدور حکم اعدام برای بابک زنجانی را در چارچوب وزن‌کشی‌ میان دولت روحانی و محافلی می‌دانند که سهم خود را از فضای سیاسی و اقتصاد پساتحریم می‌طلبند.

تاکید روی احتمال تجدیدنظر در حکم بابک زنجانی، این فرضیه را نیز قوت می‌بخشد که هدف از این محاکمه، نه روشنگری در باره فساد، بلکه وادار کردن زنجانی و عقبه لجستیک او به پرداخت بدهی‌های کلان باشد؛ امری که در صف‌آرایی‌های جناحی کنونی در ایران، پیامی سیاسی در بالادستی این یا آن نیز خواهد داشت.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter