English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

آمریکا آزمایش‌های موشکی ایران را در جلسه شورای امنیت مطرح خواهد کرد

آذوح: سامانتا پاور سفیر ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد، جمعه ۱۱ مارس اعلام کرد که واشینگتن، در جلسه هفته آینده شورای امنیت سافتهزمان ملل، مساله آزمایش‌های موشکی ایران را به بحث خواهد گذاشت.

خانم پاور همچنین خواستار همکاری کشورها برای مقابله با برنامه موشکی ایران شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد: «مساله خطرناک شلیک موشک‌های ایران را در جلسه روز دوشنبه شورای امنیت مطرح خواهیم کرد».

سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته، سلسله‌ای از آزمایش‌های موشکی بالستیک را انجام داد که نگرانی جهانی را برانگیخت. ایالات متحده، فرانسه و کشورهای دیگر گفتند در صورتی که انجام این آزمایش‌ها تایید شود، ایران قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت مرتبط با توافق هسته‌ای را نقض کرده است.

در این میان اما روسیه موضع دیگری دارد. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد: «برنامه موشکی ایران هیچ گونه ارتباطی با توافقنامه برجام که در وین به امضای ایران و گروه ۱+۵ رسیده ندارد».

زاخاروف افزود: «شاهد انتشار اخباری در مورد پرتاب موشک‌های بالستیکی در ایران و واکنش آمریکا و برخی کشورهای اروپایی در این مورد بودیم، بر این باوریم که هر گونه واکنش و پاسخی باید متوازن و متعادل باشد و تمام نکات ریز و حساس در آن باید مورد توجه قرار گیرد».

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter