English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

علم‌الهدی: در انتخابات مردم اطراف رهبری را قیچی کردند

آذوح: احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در سخنانی در محله لویزان تهران گفته است، مردم تهران در انتخابات خبرگان "اطراف رهبری را قیچی کردند". اشاره او به حذف محمد تقی مصباح و محمد یزدی در انتخابات هفتم اسفند است.

رجانیوز، از تریبون‌های خبری تندروها، روز جمعه (۲۱ اسفند/ ۱۱ مارس) بخش‌هایی از سخنان احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در مراسم فاطمیه در محله لویزان تهران را منتشر کرد.

علم‌الهدی در این سخنرانی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند و نتایج آن گفت: «ما امروز در تحولات سیاسی جامعه خود بحران‌های گوناگونی می‌بینیم. در یک فراز، مردم ما با تمام وجود هستی خود را پای ولایت می‌ریزند و در یک نشیب، همین مردم بر اثر عوامل پیش‌آمده اطراف رهبری را قیچی می‌کنند.»

امام جمعه مشهد که به تازگی نماینده ولی فقیه در استان خراسان شده، افزوده است: «یک انتخاباتی در کشور راه افتاد، بنده‌ طلبه‌ بی‌ارزش به عنوان خبره انتخاب شدم. استاد من، کسی که رهبری درباره‌اش می‌فرماید خلأ وجود علامه طباطبایی و مطهری را پر می‌کند، مردم حذف می‌کنند.»

اشاره او به محمد تقی مصباح یزدی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رهبر معنوی "جبهه پایداری"، گروه هوادار محمود احمدی‌نژاد است که نامزد انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان از تهران بود، اما آرای لازم برای ورود به خبرگان را به دست نیاورد. علاوه بر او، محمد یزدی، آخرین رئیس دوره چهارم مجلس خبرگان نیز در راهیابی به خبرگان ناکام ماند.

آیت‌الله خامنه‌ای روز پنجشنبه۲۰ اسفند رای‌نیاوردن مصباح یزدی و محمد یزدی را "خسارت" خواند. او گفت: «آقایان یزدی و مصباح از جمله این افراد هستند که حضور آنان در خبرگان باعث افزایش وزانت این مجلس می‌شود و نبود آنها نیز برای مجلس خبرگان خسارت است.»

در انتخابات دوره پنجم خبرگان کارزاری به راه افتاده بود که هدف آن جلوگیری از ورود احمد جنتی، تقی مصباح یزدی و محمد یزدی به مجلس خبرگان بود. این کمپین تا حدود زیادی موفق شد. و از این سه نفر تنها احمد جنتی به خبرگان راه یافت که او هم آخرین فرد فهرست شانزده نفره تهران بود.

پیش از انتخابات احمد خاتمی، امام‌جمعه موقت تهران، با اشاره تلویحی به کمپین یادشده هشدار داده بود که می‌خواهند "پروبال رهبری را قیچی کنند".

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter