English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

در آستانه نوروز ۹۵ قیمت میوه بیش از ۱۸ درصد افزایش یافت

آذوح: در هفته پایانی سال ۹۴ قیمت بسیاری از کالاهای خوراکی در ایران افزایش یافت. قیمت میوه‌ با ۱۸.۴ درصد و سبزیجات با ۸.۷ درصد افزایش، بیش از دیگر اقلام خوراکی گران شدند.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، شنبه ۲۲ اسفند گزارش داد، علاوه بر میوه و سبزیجات، لبنیات، تخم مرغ، گوشت، قند و شکر و روغن نباتی نیز در آستانه سال نو گران شدند.

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی ایران، سه‌شنبه، پنجم اسفند ماه اعلام کرد که چهار درصد مرکبات جهان در ایران تولید می‌شود و «هیچ‌گونه کسری در زمینه میوه وجود ندارد».

فرید نوبخت، کار‌شناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت تابستان ۹۴ گفت که نزدیک به ٩٠‌ درصد ایرانیان، کمتر از میوه و سبزی استفاده می‌کنند.

بانک مرکزی با انتشار گزارشی درباره تغییر قیمت کالاهای خوراکی در هفته آخر اسفند ۹۴، از افزایش قیمت شیر پاستوریزه به میزان ۴.۲ درصد و ماست غیرپاستوریزه به میزان ۳.۳ درصد خبر داد.

تخم مرغ نیز با افزایش قیمت یک دهم درصدی شانه‌ای هشت هزار تا ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، گوشت مرغ با چهار دهم درصد افزایش قیمت کیلویی هفت هزار تومان به فروش می‌رود.

وزیر جهاد کشاورزی ایران، پیشتر گفته بود که قیمت مرغ در «دولت تدبیر و امید» گران نشده است.

او گفته بود: «امسال ظرفیت مازاد تولید سایر محصولات کشاورزی مانند مرغ و تخم‌مرغ داشتیم که در ۱۰ماهه گذشته ۶۶ هزار تن صادرات مرغ داشتیم که ۴۶ درصد از نظر وزنی نسبت به سال گذشته افزایش داشته و در مورد تخم‌مرغ نیز ۶۱ هزار تن در ۱۰ ماهه گذشته صادرات داشته‌ایم که باز هم نسبت به سال قبل ۶۵ درصد افزایش صادرات را شاهد بودیم».

تأمین مواد خوراکی مورد نیاز برای جشن‌های نوروزی از جمله دغدغه‌های جدی مردم در ایران است و هر سال با فرا رسیدن اسفند ماه، نگرانی از افزایش قیمت میوه‌ها و مواد خوراکی به بحثی مهم تبدیل می‌شود.

مرکز آمار جمهوری اسلامی ایران نرخ تورم دی امسال را ۱۳.۲ درصد اعلام کرد، اما به گفته فرامرز توفیقی، در دو سال گذشته نرخ تورم مواد غذایی ۳۰ درصد و نرخ تورم گروه کالایی آب، برق و سوخت ۵۵ درصد بوده است.

برآورد کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران نشان می‌دهد که هزینه ماهیانه یک خانوار چهار نفره بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. شورای عالی کار ایران، چهارشنبه ۱۹ اسفند حداقل دستمزد روزانه ۱۳ میلیون کارگر را در ایران برای سال آینده ۲۷ هزار و ۷۲ تومان تعیین کرد. این رقم یک سوم خط فقر است.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter