English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

دو شکست انتخاباتی ترامپ و مخالفت‌های شدید با او

آذوح: دونالد ترامپ، مهم‌ترین نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در رقابت‌های درون حزبی برای تعیین نامزدهای ریاست جمهوری مجبور به پذیرش دوشکست شد. سناتور رابیو موفق شد ترامپ را در واشنگتن شکست دهد. ترامپ مخالفان خود را آشغال خواند.

رقابت‌های درون حزبی برای تعیین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت ادامه دارند. تاکنون دونالد ترامپ (۶۹ ساله) نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موفق‌ترین نامزد در حزب خود بوده و این امکان بیشتر شده که او از طرف این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر شرکت کند.

اما موفقیت‌های پشت سرهم دونالد ترامپ، سرانجام روز شنبه (۲۲ اسفند / ۱۲ مارس) متوقف شد. مارکو آنتونیو روبیو سناتور ایالت فلوریدا در سنای ایالات متحده آمریکا از حزب جمهوری‌خواه موفق شد در واشنگتن پایتخت آمریکا بر ترامپ پیروز شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی "ان‌بی‌سی" روبیو در ایالت واشنگتن با ۳۷ درصد آرا به پیروزی رسید. او موفق شد در جزیره گوام، بزرگ‌ترین جزایر منطقه میکرونزی که توسط دولت ایالات متحده آمریکا اداره می‌شود نیز به پیروزی دست یابد و جای خود را به عنوان مهم‌ترین رقیب ترامپ محکم کند.

تد کروز، نامزد دیگر حزب جمهوری‌خواه آمریکا نیز موفق شد در ایالت وایومینگ بر ترامپ پیروز شود. ترامپ در هر دو ایالت واشنگتن و وایومینگ به مقام سوم دست یافت. تد کروز، مارکو روبیو و جان ریچارد کِیسِک سه رقیب عمده دونالد ترامپ اعلام کرده‌اند که او با مواضع و سخنان تند و نامتعارف خود به شدت جامعه آمریکا را دوقطبی کرده است.

ترامپ در یکی از مراسم انتخاباتی به طرفداران خود پس از بیرون راندن فردی معترض از سالن گفت: «مایل بودم مشتی به صورت این مردک بزنم.» طرفداران ترامپ با کف‌زدن و شادی از این سخن ترامپ حمایت کردند و ترامپ نیز با لبخند از آنان تشکر کرد.

به گفته ناظران سیاسی ترامپ با این نحوه رفتار و یا چنین سخنانی در پی آن است که خود را "سیاستمداری نیرومند" برای کاخ سفید نشان دهد.

اما هرسه رقیب عمده دونالد ترامپ تد کروز، مارکو روبیو و جان ریچارد کِیسِک در حزب جمهوری‌خواه آمریکا در یک مناظره تلویزیونی اعلام کرده‌اند که آنها به هر حال از نماینده نهایی انتخاب شده از طرف حزب‌شان پشتیبانی خواهند کرد، حتی اگر این فرد دونالد ترامپ باشد.

اعتراض و گاز اشک‌آور در کارزار انتخاباتی ترامپ

رقابت‌های درون حزبی برای تعیین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در حزب جمهوری‌خواه آمریکا شدت یافته است. دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا عصر روز شنبه (۲۲ اسفند / ۱۲ مارس) در مبارزات انتخاباتی شهر کانزاس سیتی در ایالت میزوری شرکت کرد.

مخالفان ترامپ با شرکت در این مبارزات انتخاباتی همواره می‌کوشیدند جلوی این مبارزات انتخاباتی را بگیرند. ترامپ با "آشغال" خواندن مخالفان خود اعلام کرد که از این پس از هر یک از این افراد به دادگاه شکایت خواهد کرد. او خواستار بازداشت مخالفان خود شد.

در جلوی در ورودی مرکز رقابت‌های درون حزبی برای تعیین نامزدهای انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه آمریکا در این شهر صدها نفر تجمع کرده و علیه ترامپ تظاهراتی به راه انداخته بودند. درگیری‌هایی نیز گزارش شده و ماموران پلیس بسیاری را بازداشت کرده است.

شبکه تلویزیونی "سی‌ان‌ان" آمریکا اعلام کرده که وضعیت در این محل چنان وخیم بوده که ماموران پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور برای متفرق کردن مردم شده‌اند.

روز جمعه (۲۱ اسفند / ۱۱ مارس) نیز در دانشگاه ایلینوی در شیکاگو که محل اصلی سخنرانی ترامپ بود، مخالفان و طرفداران وی به زد و خورد پرداختند و ماموران پلیس برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها مجبور به دخالت شدند. گفته می‌شود این درگیری زمانی آغاز شد که مراسم انتخاباتی دونالد ترامپ در شهر شیگاگو به خاطر شمار بسیار مخالفان لغو شد.

مخالفان ترامپ در هفته‌های گذشته نیز تلاش کرده بودند مراسم انتخاباتی او را برهم زنند، اما تا کنون این مخالفت‌ها به صورت فردی یا از سوی گروه‌های کوچکی انجام گرفته بود. به باور ناظران سیاسی مخالفت‌ها علیه ترامپ "کیفیتی" جدید یافته و بر ابعاد آنها در آینده نزدیک افزوده خواهد شد.

اوباما خواستار خویشتن‌داری نامزدها شد

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا پس ازدرگیری‌های اخیر انتخاباتی، از کلیه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری خواست با دقت بیشتری در این مبارزات سخن بگویند و از واژگان مناسبی برای سخنرانی‌های‌شان استفاده کنند.

اوباما در مراسمی در تگزاس از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواست توجه خود را بیشتر به برنامه‌های پیشنهادی خود برای بهبود اوضاع آمریکا متمرکز کنند و از اهانت به دیگران خودداری کنند. اوباما اما در سخنرانی خود نامی از دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شیوه توهین‌آمیز سخنان او نبرد.

رقابت‌های درون حزبی دمکرات‌های آمریکا

رقابت‌های درون حزبی برای تعیین نامزدهای حزب دمکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیز روز شنبه (۲۲ اسفند / ۱۲ مارس) در جزایر ماریانا در اقیانوس آرام برگزار شد و هیلری کلینتون، نامزد حزب دمکرات و وزیر خارجه پیشین آمریکا، به پیروزی رسید. وزیر خارجه پیشین آمریکا به این ترتیب چهاردهمین پیروزی خود را جشن گرفت.

رسانه‌های آمریکا هم‌نظر اعلام کرده‌اند که خانم کلینتون در جزایر ماریانا موفق شد ۵۴ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. به این ترتیب او توانسته تاکنون ۲۰ امتیاز از رقیب دمکرات خود برنی سندرز، نامزد ۷۵ ساله ریاست‌جمهوری آمریکا از حزب دمکرات پیشی گیرد.

روز سه‌شنبه (۲۵ اسفند / ۱۵ مارس) رقابت‌های درون حزبی برای تعیین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در ایالت های فلوریدا، اوهایو و ایلینوی برگزار می‌شود. این سه ایالت نقش تعیین کنننده‌ای بخصوی برای حزب نامزدهای محافظه‌کار آمریکا دارند.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter