English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

خامنه ای: سفره هفت سین کاخ سفید "بچه گول زنی" است

آذوح: آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی که در حرم امام هشتم شیعیان در مشهد ایراد کرد گفت دلیل این که شعار امسال را اقتصادی انتخاب کرده "تحلیل و نگاه به مجموعه مسائل کشور" است. او همچنین بار دیگر به ایالات متحده آمریکا حمله کرد.

رهبر جمهوری اسلامی در پیام نوروزی خود سال ۱۳۹۵ را "سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نامگذاری کرده است.

او در تحلیل این نامگذاری گفت: "در این مقطع زمانی، سیاست های استکبار و به خصوص سیاست های آمریکا، اقتضا می کند که یک تفکری تزریق شود در میان ملت ما. اول در میان نخبگان جامعه و بعد از آن به تدریج به افکار عمومی منتقل شود."

علی خامنه ای گفت: "سیاستی که مورد نظر آنها است این است که وانمود کنند ملت ایران بر سر دوراهی است و چاره ای ندارد جز این که یکی را انتخاب کند." او گفت آن دوراهی عبارت است از "کنار آمدن با آمریکا و یا تحمل فشارهای دائمی این کشور."

آیت الله خامنه ای گفت کشورهای دیگری که در هر مسئله ای با آمریکا توافق کردند "از مواضع خود به نفع طرف مقابل عقب نشینی می کنند بدون آن که طرف مقابل به نفع آنها عقب نشینی قابل توجهی انجام دهد."

او درباره توافق هسته ای که در سال گذشته میان ایران و کشورهای ۱+۵ حاصل شد گفت: "اگرچه ما این توافق را تایید کردیم و برگزار کنندگان این توافق را مورد قبول اعلام کردیم، لیکن اینجا هم همین بود. وزیر خارجه ما در مواردی به بنده گفت که ما اینجا را نتوانستیم این خط قرمز را نتوانستیم حفظ کنیم. معنایش همین است. یعنی طرف مقابل وقتی دولتی مثل آمریکاست که پول و امکانات و دیپلماسی فعال و عوامل گوناگونی در اطراف دنیا دارد. کنار آمدن با او به معنای صرف نظر کردن از برخی چیزهایی است که انسان بر آن ها پای می فشارد."

رهبر ایران گفت: "این یک دوراهی است که یا باید در مقابل آمریکا و خواست های او در موارد بسیاری کوتاه بیاییم یا باید فشار های آمریکا و تهدیدات و ضررهای ناشی از ان را تحمل کنیم.:

او گفت آمریکا در حال ترویج این گفتمان در میان مردم و افکار عمومی هستند و "در داخل هم کسانی هستند که آن را قبول دارند و تلاش می کنند به دیگران هم بقبولانند."

آیت الله خامنه ای گفت مانند پرونده هسته ای، آمریکا درباره مسائل خاورمیانه هم مایل است کشورها را ناگزیر کند تا برای حل مشکلاتشان، "با آمریکا بنشینند و مدلی را طبق مدل و میل آمریکا" انتخاب کنند تا بتوانند از ظرفیت های خودشان استفاده کنند و به اقتصاد برجسته برسند. او گفت بنابر این مدل، غیر از برجام هسته ای باید "برجام دیگری در قضایای منطقه و قانون اساسی کشور، برجام ۲ و ۳ و غیره به وجود آید تا بتوانیم راحت زندگی کنیم."

او گفت معنای این حرف یعنی جمهوری اسلامی از حکم اسلام و نظام و فلسطین و حمایت از مقاومت در منطقه صرفنظر کند و به با میل طرف مقابل کنار بیاید.

او آمریکا را به بدعهدی در توافق اتمی متهم کرد و گفت: "کسانی که امید می بندند که بنشینیم با امریکا مذاکره کنیم و به نقطه توافقی برسیم؛ از این غفلت می کنند که ما باید به همه تعهدات عمل کنیم اما طرف مقابل با شیوه های مختلف و تقلب و خدعه سر باز می زند."

آیت الله خامنه ای با اشاره به نگرانی های بین المللی در مورد نقض احتمالی یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل با اقدام سپاه در پرتاب موشک های بالیستیکی که روی یکی از آنها شعاری علیه امنیت اسرائیل نوشته شده بود، گفت: "بر روی مسئله موشک ها چه جنجالی به راه انداختند. چرا موشک دوربرد دارد. چرا دقیق هدف را می زنند و هدف قرار می‌دهند. چرا آزمایش کردید و چرا تمرین نظامی می کنید. حالا آمریکایی ها در منطقه خلیج فارس که چند هزار کیلومتر با کشورشان فاصله دارد هر چند وقت یکبار با یکی از کشورهای منطقه رزمایش به راه می اندازند درحالی که در اینجا هیچ مسئولیتی ندارند. ایران در حریم امنیت خود و خانه خود رزمایش می کند، جنجال این ها بلند می‌شود که چرا نیروی دریایی و هوایی شما این کار را کرده است."

رهبر جمهوری اسلامی که یک روز پس از انتشار پیام نوروزی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا سخن می گفت، اعلام کرد: "دشمن؛ مقصود دولت آمریکاست که البته می گویند ما دشمن نیستیم؛ پیام نوروزی دادند به ما و برای جوانان دلسوزی کردند. یا در کاخ سفید سفره هفت سین پهن کردند که این ها بچه گول زنی است."

او گفت: "از آن طرف تحریم ها را حفظ می کنند و وزارت خزانه داری آمریکا با طرق خود جوری عمل می کند که شرکت های بزرگ و بانک های بزرگ جرات نکنند با جمهوری اسلامی معامله کنند که دشمنی محض است.  تحریم و تهدید می کنند که دشمنی محض است. اما از طرف دیگر می گویند که برای جوانان ایرانی دنبال کار هستیم. این ها را کسی باور نمی کند."

رهبر جمهوری اسلامی ایران گفت: "این ها ملت ما را هنوز نشناخته اند. ملت ایران فهیم و آگاه است و دشمنان خود را می شناسد. ما با مردم آمریکا مشکل نداریم با سیاستمداران کار داریم؛ دشمن آنها هستند."  خامنه ای گفت: "آمریکا به دلایل واضحی با ما دشمن است. مرادمان سیاستمداران آمریکا و سیاست های آنهاست."

او ابزار دشمنی علیه ایران را "تبلیغات و ایران هراسی، نفوذ و تحریم" خواند و گفت باید با اقتصاد مقاومتی در مقابل مشکلات تحریم ایستادگی شود و گفت مردم و آحاد باید در این راه به مسئولان کشور کمک کنند.

"مسائل اقتصادی چیزهایی است که مردم مطالبه می کنند"

آیت الله خامنه ای پیشتر، در پیام نوروزی خود بر اقتصاد تاکید کرد و گفت شعار سال ۱۳۹۵ را "اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" انتخاب می کند.

او گفت: "در مسئله‌ اقتصاد، آن چیزی که مهم است و اصل است، مسئله‌ تولید داخلی است؛ مسئله‌ ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است؛ مسئله‌ تحرک و رونق اقتصادی و مقابله‌ با رکود است."

به گفته آیت الله خامنه ای، "این ها مسائل مبتلا به مردم است؛ اینها چیزهائی است که مردم آنها را حس می کنند و مطالبه می کنند."

آیت الله خامنه ای اما راه حل مشکلات اقتصادی ایران را بار دیگر "اقتصاد مقاومتی" دانست.

رهبر جمهوری اسلامی ایران از سالیان گذشته همواره بر آنچه "اقتصاد مقاومتی" خوانده تاکید کرده است، بدون آنکه دقیقا بگوید کدام سیاست ها در حوزه اقتصاد کلان از نظر او "اقتصاد مقاومتی" است.

اما تعریف "اقتصاد مقاومتی" مد نظر رهبر ایران، به گفته اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهوری ایران در پاییز گذشته، یعنی "اقتصاد کشور بتواند روی پای خود بایستد و از رشد مستمر و پایدار برخوردار بوده و در عین حال در برابر شوک های خارجی نیز مقاومت داشته باشد."

رهبر ایران در پیام نوروزی خود، به حادثه منا در عربستان، برجام، و انتخابات هفتم اسفند اشاره های کلی کرد.

voa

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter