English            Latin   

برای دریافت مطالب جدید به این آدرس www.azoh.net  مراجعه فرمایید

Yeni Adresimiz www.azoh.net

New Address www.azoh.net 

گفتنی است این سایت آرشیو مطالب منتشر شده از اسفند 89 تا دی 92 و همچنین از مهر 94 تا شهریور 95 را شامل می شود
 

ترامپ:‌ هدف من برچیدن توافق هسته ای خواهد بود

آذوح: دونالد ترامپ در جمع بزرگ‌ترین لابی طرفدار اسرائیل اعلام کرده که اگر رئیس جمهور شود مهم ترین اولویتش برچیدن توافق هسته ای ایران خواهد بود.

هم اکنون اجلاس سالانه مهم ترین گروه لابی طرفدار اسرائیل در آمریکا ایپک در مرکز شهر واشنگتن در جریان است.

سیاستمداران آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در نشست ایپک شرکت می کنند.

روز دوشنبه عده ای از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا هم در نشست ایپک سخنرانی کردند؛ از جمله هیلاری کلنتون، امید اول کسب نامزدی حزب دموکرات.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا هشدار داد که آمریکا و اسرائیل در خاورمیانه با سه خطر مشترک مواجه هستند: "ادامه تعرض های ایران، موج فزاینده افراط گرایی در سراسر منطقه ای وسیع و افزایش تلاش های جهانی برای سلب مشروعیت از اسرائیل، این عوامل اتحاد آمریکا و اسرائیل را بیش از همیشه حیاتی کرده."

در پی آزمایش های موشکی اخیر ایران، هیلاری کلینتون خواهان تحریم این کشور شد. او به اعضای ایپک وعده داد که اگر به کاخ سفید راه پیدا کند خط مشی سختگیرانه ای را در برابر حکومت ایران در پیش بگیرد.

او گفت:‌ "اگر من انتخاب شوم رهبران ایران دیگر هیچ شکی نخواهند داشت، در صورتی که ما شواهدی ببینیم که در پی کسب و تولید سلاح هسته ای هستند، آمریکا برای متوقف کردن آنها اقدام خواهد کرد و اگر لازم باشد به زور متوسل خواهد شد."

رقبای جمهوری‌خواه خانم کلینتون هم در نشست ایپک سخنرانی کردند.

جان کیسیک، فرماندار ایالت اوهایو، می گوید تعهدش به امنیت اسرائیل تزلزل ناپذیر است.

این کاندیدای ریاست جمهوری هم درباره ایران صحبت کرد: "می خواهم شما بدانید که در واکنش به آزمایش های موشکی اخیر ایران خواهان تعلیق حضور آمریکا در توافق هسته ای ایران شده ام."

اسرائیل و لابی این کشور سخت علیه توافق هسته ای ایران لابی کردند اما ناکام ماندند. آن توافق در حزب جمهوری‌خواه هنوز مخالفان زیادی دارد.

دونالد ترامپ، از نامزدهای مطرح حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری است که نطقش در ایپک را با انتقاد شدید از برجام آغاز کرد.

ترامپ گفت مهم ترین اولویتش در کاخ سفید برچیدن توافق هسته ای ایران خواهد بود... توافقی که به گفته وی برای آمریکا و اسرائیل بوده است.

بعضی از گروه های یهودی اما از سخنرانی دونالد ترامپ در ایپک که پیشتر علیه پناهجویان و مسلمانان حرف های جنجالی زده انتقاد کرده اند.

از جمله گروه یهودی ای دی ال که اعلام کرده ۵۶ هزار دلاری که ترامپ در گذشته به این گروه کمک مالی کرده بود را صرف برنامه های مبارزه با تعصبات قومی و دینی خواهد کرد.

Share/Save/Bookmark
 
آدرسهای ما - Follow us

YouTube

 -----

Facebook

----- 

Twitter